| کد خبر: 168524 |

◄ آغاز عملیات اجرایی بندر خشک در قزوین

عملیات اجرایی بندر خشک امسال در قزوین آغاز می‌شود.

تین نیوز

استاندار قزوین گفت: با تخصیص اعتبارات مطالعاتی لازم، زمینه عملیاتی شدن احداث بندرخشک در این استان امسال مهیا خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز وبه‌نقل از روابط‌عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی افزود: برای پیگیری دریافت مجوزهای لازم و ایجاد بسترهای مناسب باید تدابیر لازم از سوی اداره‌کل راه‌و شهرسازی صورت پذیرد.

وی با اشاره به تامین اعتبارهای لازم برای مطالعات این طرح، یادآور شد: برای انجام این منظور بازدیدی از بندرخشک یزد نیز می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین ادامه داد: به‌منظور ترسیم فضای اقتصادی استان و در جریان قرار گرفتن این کار، یک دوره کارگاه آموزشی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار و در این راستای حضور رسانه ها نیز ضروری خواهد بود.

به گفته زاهدی، با افزایش تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی دولت و بخش خصوصی می‌توان این طرح را با سرعت بیشتری به مورد اجرا گذاشت.

این مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف برق اشاره کرد و گفت: در این رابطه همه دستگاه‌ها و نیز بانک های خصوصی نسبت به‌صرفه جویی باید اقدام‌های لازم را به عمل‌آورده تا بتوانیم از پیک تابستانی بدون خاموشی عبور کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: در صورت مصرف بیش از حد دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها، اسامی آن‌ها از سوی رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

زاهدی در ادامه گفت: ساخت نیروگاه 500 مگاواتی قزوین نیز باید تسریع بخشیده شود و به‌جای پیشنهاد افزایش سهمیه انرژی، نسبت به دریافت مجوزهای جدید در ساخت آن اقدام به عمل آید.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی نیز در خصوص مشکلات ارزی تولیدکنندگان گزارشی جامع را تهیه‌کرده تا به منظور اقدامات بعدی آن را به تهران ارسال کنیم.

استاندار قزوین بابیان اینکه فضای کسب‌وکار در شرایط کنونی عوض‌شده و باید بستر رونق این بخش را مهیا کنیم، افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته‌شده تا از برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی به صورت مستقل خودداری و با استفاده از تورهای مجاز زمینه کمک به اقتصاد آژانس‌های مسافرتی را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.