| کد خبر: 166570 |

◄ تهیه نقشهٔ طرح تفضیلی شهر مهرگان

مشکلات موجود در ناحیهٔ شهری مهرگان را می‌توان به دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تهیه نقشه آخرین تصمیمات در طرح تفضیلی مهرگان گفت: با تهیه این نقشه می‌توان اطلاعات جامعی از سطوح کاربری‌های مختلف در این ناحیه به دست آورده و با توجه به آن برنامه‌ریزی لازم برای رفع نیازهای شهری را انجام داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق‌لطفی عنوان کرد: مشکلات موجود در ناحیهٔ شهری مهرگان را می‌توان به دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات سخت‌افزاری نیازمند احداث و تقویت خدمات روبنایی هستیم که در این راستا اقدامات زیادی انجام‌شده ولی همچنان باید با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف طرح‌هایی بیشتری اجراشده و به بهره‌برداری برسد.

حق لطفی همچنین اضافه کرد: موضوعات نرم‌افزاری هم مربوط به از بین بردن نگاه‌ها و رویکردهای منفی نسبت به این ناحیه بوده و باید با انجام برنامه‌های هدفمند و مشخص احساس تعلق آرامش را برای ساکنین مهرگان ایجاد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر در مهرگان سکونت دارند، عنوان کرد: برای انجام هر اقدام و پیش‌بینی هر برنامه‌ای در مهرگان با توجه به کمبود اعتبارات باید آمار، ارقام، اطلاعات و نیازهای وضعیت موجود را به شکل کارشناسی و دقیق شناسایی کرده و سپس در دستور کار قرارداد.

دبیر شورای مسکن استان تأکید کرد: در همین راستا تصمیم گرفتیم که نقشه و سطح و سرانه‌های وضع موجود و نقشه‌های نهایی تفضیلی این ناحیه را بر اساس آخرین اتفاقات انجام‌شده تهیه نموده و مسائل را به طور شفاف شناسایی نماییم.

حق لطفی بابیان این مطلب که نقشه از بیلت (As Built) طرح تفضیلی مهرگان تهیه‌شده، گفت: در این نقشه کاربری اراضی بروز شده و آخرین تصمیمات اخذشده در خصوص اراضی مهرگان در آن اعمال‌شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا با توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تعاریف و مفاهیم کاربردی کاربری‌ها می‌توان سطح و سطوح کاربری‌ها را در مهرگان تعیین کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده می‌توان برنامه‌ریزی لازم را در واگذاری زمین تغییر کاربری و اجرای پروژه‌های مربوط به ناحیه شهری مهرگان انجام داد که در همین راستا حدود ۱۳۵۰۰ مترمربع اراضی ذخیره شهری هست که می‌توان برخی کمبودهای موجود را از طریق آن برطرف کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.