| کد خبر: 157973 |

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین:

◄ تشکلات صنفی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات رانندگان

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین خواستار رسیدگی و بررسی مشکلات رانندگان و حمل‌ونقل از سوی مسئولان شد.

تین نیوز

 سیدمرتضی نصری خبرنگارتین‌نیوز از قزوین:گردهمایی انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران همسوی کشور برگزار شد. این گردهمایی با حضور نمایندگان 41 انجمن صنفی، 6 کانون استانی از 16 استان کشور از مجموع 70 انجمن صنفی برگزار و عدم حضور معاونت وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراضات آنان را در پی داشت.

این گردهمای با حضور داود محمدی رئیس گروه اصل نود مجلس، اسماعیل‌زاده نماینده ادوار مجلس ، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران به مناسبت روز حمل‌ونقل و رانندگان در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این گردهمایی، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس  با اشاره به نقش رانندگان و حمل‌ونقل در تولید ناخالص ملی اظهار کرد: جایگاه حمل‌ونقل در توسعه بسیار متفاوت و متمایز است و رانندگان در عرصه‌های مختلف کشور ازجمله دفاع مقدس، سازندگی، حوادث غیرمترقبه و... نقش‌آفرین بوده‌اند.

اسماعیل‌زاده نماینده ادوار مجلس نقش و خدمات رانندگان در جهاد تخلیه بنادر را بی‌بدیل دانست.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی خواستار تقدیر مسئولان از رانندگان و دست‌اندرکاران حمل‌ونقل گردیده و ایثار و ازخودگذشتگی این قشر را ستودنی توصیف کرد.

علی‌اکبر سیارمَه عضو هیئت‌رئیسه ستاد همبستگی انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون داران همسوی سراسر کشور خواستار بهره‌گیری مسئولان از ظرفیت تشکل‌ها برای برون‌رفت از مشکلات این قشر گردید.

سید جلال موسوی خواستار تغییر نگاه مسئولان به رانندگان گردید.

مجید نصیر زاده از عدم توجه مسئولان به قشر زحمتکش رانندگان انتقاد کرد. در ادامه عباس خاک‌بازان، فرزاد باباویسی، تیموری، رحمانی و آقا یاری نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان و کانون‌های تهران، کردستان، خراسان رضوی، اصفهان و نفت‌کش‌های اصفهان در خصوص مسائل و مشکلات حوزه فعالیت‌های خود گزارش‌های لازم را ارائه کردند.

photo_2017-12-18_13-21-13

در پایان بیانیه‌ای در خصوص مسائل و مشکلات انجمن‌های صنفی و رانندگان صادر شد که به تائید شرکت‌کنندگان رسید.

تشکیل چهار کارگروه در خصوص بیمه بازنشستگی، تکمیلی، درمان، سختی کار و ابقای یارانه بیمه رانندگان، نظام مندکردن اقتصاد حمل‌ونقل، ساماندهی نوسازی ناوگان و ایجاد زمینه‌های لازم در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت حمل‌ونقل از دیگر مصوبات گردهمایی مذکور بود.

به مشکلات ما رسیدگی کنید

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین در این گردهمایی بزرگ خواستار رسیدگی و بررسی مشکلات رانندگان و حمل‌ونقل از سوی مسئولان شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز علی‌اکبر سیارمَه در گردهمایی انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران همسوی کشور اظهار کرد: روز حمل‌ونقل و رانندگان یادآور رویدادی مهم است که رانندگان در لبیک به ندای امام راحل با عزیمت به بندرعباس حماسه‌ای سترگ را رقم زدند.

وی گفت عدم وجود تشکلات صنفی قشر عظیم رانندگان را حقوق خود محروم کرده بود اما با همبستگی این قشر و به وجود آمدن تشکیلات صنفی آنان در تحقق خواسته‌های خود جنبه عینیت بخشیدند.

سیارمَه حضور گسترده رانندگان در تشکل‌های صنفی را یکی از راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات دانسته و افزود: مسئولان باید از ظرفیت تشکل‌های صنفی رانندگان برای حل مشکلات این قشر بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

عضو هیئت‌رئیسه ستاد همبستگی انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران همسوی سراسر کشور بیان کرد: برای پیگیری مسائل و مشکلات با تشکیل چهار کارگروه بحث تأمین اجتماعی، بازنشستگی، درمان تکمیلی، سختی کار و ابقای یارانه بیمه رانندگان، نظام مندکردن اقتصاد حمل‌ونقل، ساماندهی نوسازی ناوگان و ارائه برنامه‌های اجرایی در این راستا و ایجاد زمینه لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین در این خصوص مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سیلرمه

تاریخ خدمات رانندگان را از یاد نمی‌برد

در ادامه این همایش نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: حمل‌ونقل و رانندگان نقشی بزرگ درصحنه‌های مختلف کشور داشته‌اند و تاریخ، خدمات آنان را از یاد نمی‌برد.

حبیب‌الله اسماعیل‌زاده تصریح کرد: هیچ‌کس خدمات بی‌منت این قشر ضعیف رانندگان را در تخلیه بنادر در سال 1362 از یاد نخواهد برد که در لبیک‌گویی به ندایی امام راحل نقش بی‌بدیلی را از خود به یادگار گذاشتند. وی گفت: باید خاضعانه از رانندگان تقدیم کرده و درصدد حل مشکلات آنان گام برداریم و مسئولان در این راستا وظیفه‌ای مهم بر عهده داشته و دارند و حل مشکلات رانندگان، آنان را در انجام رسالتی که بر عهده‌دارند مستحکم و کوشاتر خواهد ساخت.

 جایگاه ممتاز رانندگان و حمل‌ونقل

در این همایش رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت که در سخنانی عنوان کرد:جایگاه رانندگان و حمل‌ونقل در توسعه کشور ممتاز است.

 

داود محمدی اظهار کرد: حمل‌ونقل جایگاه ویژه‌ای در تولید ناخالص ملی دارد.

 محمدی افزود: جایگاه حمل‌ونقل در توسعه بسیار متفاوت و متمایز است و رانندگان در جایگاه‌های مهم کشور و عرصه خدمات در دفاع مقدس، سازندگی و حوادث غیرمترقبه و به‌ویژه زلزله اخیر کرمانشاه نقش‌آفرین بوده‌اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس  با اشاره به نقش حمل‌ونقل در توسعه جوامع افزود: این بخش نقش مهمی در توسعه کشاورزی، صنعت، تولید و خدمات داشته و دارد.

 

محمدی

 

حضور گسترده رانندگان در بخش‌های مختلف

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز در این گردهمایی گفت:بخش حمل‌ونقل و رانندگان درصحنه‌های مختلف حضوری گسترده دارند.

محمد علیخانی اظهار کرد: رانندگان با ایثار و ازخودگذشتگی درصحنه‌های مختلف کشور نقش‌آفرین بوده‌اند.

علیخانی تصریح کرد: خدمات درخشان بخش حمل‌ونقل کشور در تمامی صحنه‌ها و به‌ویژه تخلیه بنادر در سال 62 در لبیک به ندای امام راحل ستودنی و قابل‌تقدیر است.

علیخانی

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات آمادگی این کمیسیون را برای حل مشکلات این قشر از جامعه اعلام کرد و افزود: باید از خدمات دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل که درصحنه‌های مختلف حضور گسترده و مستمر داشته‌اند تقدیر کرد.

photo_2017-12-18_13-21-14

انتقاد از غیبت مسئولان

در گردهمایی بزرگ انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران همسوی کشور از عدم حضور مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد و گلایه شد.

عدم حضور ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل تشکلات کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پلیس‌راه و... در این گردهمایی مورد انتقاد حاضرین قرار گرفت.

در گردهمایی مذکور از بین بیش از 70 انجمن صنفی رانندگان، 41 انجمن و 6 کانون استانی از 16 استان کشور حضور داشتند.

بی‌تجربگی در شهرداری‌ها

همچنین رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت استان قزوین در این گردهمایی ازحمل‌ونقل کالا در شهرها و عدم تجربه کافی شهرداری‌ها  انتقاد کرد.

سید رضا محمدی از وجود چند دستگاه در ساماندهی و نظارت بر فعالیت وانت‌بارها و عدم هماهنگی فی‌مابین دستگاه‌های مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرداری‌ها و ایجاد فعالیت‌های صنفی انتقاد کرد و گفت: حمل‌ونقل کالا در داخل شهرها دارای مشکلات فراوانی است که ریشه در عدم وجود تجربه و اطلاعات کافی در بدنه شهرداری‌ها است.

محمدی تنها راه‌حل برون‌رفت از شرایط فعلی را استفاده از ظرفیت فنی و تخصصی ارزشمند موجود در تشکلات رانندگان دانست.

photo_2017-12-18_13-21-10

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.