| کد خبر: 152270 |

در دهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل ، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون قزوین تأکید شد

◄ ساماندهی حمل و نقل بار شهری .

دهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل گمرک وترانزیت اتاق تعاون استان قزوین باحضور نمایندگان شهری و شوراهای و دفتر فنی استانداری تاکسیرانی قزوین و شهرداری‌های محمودآباد، کوهین، معلم‌کلایه، رازمیان برای ساماندهی حمل‌ونقل بار شهری در محل اتاق تعاون استان قزوین برگزار شد.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: دهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل گمرک وترانزیت اتاق تعاون استان قزوین باحضور نمایندگان شهری و شوراهای و دفتر فنی استانداری تاکسیرانی قزوین و شهرداری‌های محمودآباد، کوهین، معلم‌کلایه، رازمیان برای ساماندهی حمل‌ونقل بار شهری در محل اتاق تعاون استان قزوین برگزار شد.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین با ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون خروجی جلسات را مثبت ارزیابی کرد.

روح‌الله زارعی تصریح کرد: برخی از مشکلات بخش‌های مختلف حمل‌ونقل شامل تاکسی بی‌سیم، وانت‌بارها و رانندگان تریلر وکامیون مورد رسیدگی قرار گرفته که منجر به ارائه راهکارهای اجرایی مناسب شد که نشان از ظرفیت بالای فنی وتخصصی این کمیسییون را دارد.

دبیرکانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین با تشریح ابلاغیه‌های استاداری وفرمانداری قزوین در خصوص ساماندهی وانت‌بارها به لزوم پایبندی کامل شهرداری‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی شهرستان قزوین به قوانین، مقررات وابلاغیه های بالادستی تأکیدکرد.

سید رضا محمدی مشکل اصلی حمل‌ونقل بارشهری به ویژه وانت‌بارها را عدم توجه کافی به قوانین مذکور اعلام کرد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت‌بار استان تصریح کرد: شهرداری‌ها طی 7 سال گذشته به جای شناسایی فعالان و ساماندهی آنها به صدور مجوز برای غیرفعالان مشغول بوده‌اند. وی گفت: نه‌تنهاساماندهی توسط شهرداری‌ها انجام نشده بلکه شهرداری‌ها و سازمان تاکسیرانی قزوین خود باعث نابسامانی رانندگان وانت در استان قزوین شده‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: درساماندهی حمل‌ونقل بار شرکت‌های حمل‌ونقل به‌عنوان متصدی حمل‌ونقل نقش اصلی را برعهده دارند. رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت‌بار استان قزوین بیان کرد: متأسفانه شهرداری‌های کوچک‌ترین توجهی به این مقوله ندارند و در مواردی هم شرکت‌های صوری و غیرفعال تشکیل داده‌اند که فقط به ارائه تأییدیه فعالیت به غیرفعالان در این بخش اشتغال داشته‌اند که این روند مورد انتقاد شدید رانندگان وانت و شرکت‌های حمل‌ونقل فعال شده است.

سید رضا محمدی  گفت: شهرداری‌ها ضمن ارائه آمار غیرواقعی باعث برهم خوردن عرضه تقاضا در این بخش شده‌اند که انجمن صنفی رانندگان وانت استان در حال حاضر آمادگی برای همکاری با شهرداری‌ها را در چارچوب قانون و با هدف ساماندهی اصولی حمل‌ونقل بار را داشته و دارد.

در ادامه نمایندگان دفتر فنی، شهری و شوراهای استانداری و شهرداری‌های معلم‌کلایه، رازمیان، محمودآباد نمونه، کوهین و سازمان تاکسیرانی قزوین نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان ‌کردند.

در پایان مقر رشد کلیه شهرداری‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل تابعه شهرستان قزوین با همکاری تشکل‌های تخصصی حمل‌ونقل استان نسبت به شناسایی و تعیین حوزه واقعی فعالان بار شهری و برون‌شهری اقدام و پس از استخراج اطلاعات کامل و جامع از تعداد و نحوه فعالیت فعالین طرحی بومی را جهت ساماندهی اصولی این بخش تهیه و اجرایی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.