| کد خبر: 151496 |

◄ 33 پایگاه امداد جاده‌ای و یک بالگرد امدادی در خدمت حوادث قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: 33 پایگاه امداد جاده‌ای و یک فروند بالگرد در نقاط حادثه‌خیز استان فعال بوده و به حادثه دیدگان کمک می‌کنند.

تین نیوز

سید مرتضی‌ نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:33 پایگاه امداد جاده‌ای و یک فروند بالگرد در نقاط حادثه‌خیز استان فعال بوده و به حادثه دیدگان کمک می‌کنند.

حسن آصفی تصریح کرد: 22 پایگاه‌ ثابت و1پایگاه کانکسی و 2 پایگاه خودرویی است و با راه‌اندازی امداد‌ هوایی و استقرار  یک فروند بالگرد امکان کمک‌رسانی درحوادث بحرانی به مناطق کوهستانی صعب‌العبور قزوین و نیز استان‌های همجوار مهیا شده است.

وی گفت:هشت تیم جستجو و نجات با دوقلاده سگ آموزش دیده در استان فعال است که با تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای فعالیت‌های امداد آماده شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با توصیه به رانندگان درخصوص همراه داشتن لوازم ایمنی از آنان خواست باسرعت منطقه رانندگی و با مأمورین پلیس راه،هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی که برای آسایش و ایمنی آنان درجاده‌ها مستقرشده‌اند همکاری‌ کنند.

وی گفت: تیم های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان شکل گرفته که درجاده، کوهستان، سیلاب و مواقع بحرانی کمک حادثه دیدگان هستند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان خاطرنشان کرد: آموزش های فردی تخصصی و عمومی در این نهاد جدی گرفته شده تا آموزش همگانی درموضوعات سیل، زلزله، آتش‌سوزی، تصادفات و... محقق شود.

وی گفت:درحال حاضر 30 هزار نفر در سازمان جوانان هلال‌احمر عضو هستند که با اجرای برنامه‌های مختلف برای اوقات فراغت آموزش موضوعات مختلف با شعار تسکین آلام بشری اقدام شده است و در بخش آموزش درصددیم آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه را به منازل ببریم تا در هر خانواده یک نفر با مراحل احیاءبیماران آشنا و  بتواند تا رسیدن نیروهای امدادی کارهای اولیه را انجام بدهد.

آصفی در ادامه بیان داشت بیمارستان توانبخشی هلال‌احمر با 4 میلیارد تومان اعتبار باکمک خیرین راه‌اندازی می‌شود و با برنامه‌های مناسب درحوزه‌های داوطلبان، جوانان، آموزش و امداد و نجات امیدواریم بتوانیم از ایده‌ها و پیشنهادات اصحاب رسانه در پیشبرد برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی گفت:سالانه بیش از 7 تا 9 میلیاردتومان برای خریدگل و بنر در مراسم مذهبی ومناسب هادر استان هزینه می‌شود و در واقع این سرمایه دورریخته می‌شود که منطقی  نیست و اگر بتوانیم 10 درصد این هزینه را از خیرین و صاحبان مجالس اخذ کنیم قادریم هزینه درمانی تمامی نیازمندان تحت پوشش خود را تأمین کنیم.

آصفی افزود گاهی یک بیماری می‌تواند شیرازه یک زندگی را ازبین ببرد لذا با مشارکت خیرین ضمن تأمین بخشی از هزینه‌های درمانی به کاهش مشکلات مردم کمک می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآورشد با راه اندازی کمیته مشارکت داوطلبانه خبرنگاران از ظرفیت همه خبرنگاران و علاقه مندان برای پیشبرد امور استفاده کرد. که بااجرای این کار در یک ماه گذشته 8 میلیون تومان جمع‌آوری شده و امیداست این کار با استقبال همگانی مواجه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.