| کد خبر: 151174 |

از ابتدای سال صورت گرفت:

◄ تصویب 457میلیون دلار سرمایه گذارخارجی در استان قزوین

از ابتدای سال جاری تاکنون 457میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی در استان مصوب و آماده اجرا شده است

تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان قزوین در جلسه بررسی موانع سرمایه‌گذاری در استان که با حضور زاهدی استاندار ،حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین، سید محمدعلی قاسمی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 457میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی در استان مصوب و آماده اجرا شده است

سید محمدعلی قاسمی نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در این جلسه ضمن تشکر از همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و با اشاره به جایگاه و نقش مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در توسعه استان عنوان کرد : استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که با پرهیز از موازی‌کاری ، تمرکز امور در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و تعامل بیش‌تر دستگاه‌های اجرایی استان قطعاً روند سرمایه‌گذاری تسهیل خواهد شد .

وی با ارائه گزارشی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: این استان به جهت جذب سرمایه خارجی موفق به کسب رتبه اول کشوری شد ، که این موفقیت باید زمینه‌ساز تلاش بیش‌تر در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده ، رونق تولید و ایجاد اشتغال گردد .

وی همچنین در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ انرژی‌های نو در استان، خواستار تعیین‌تکلیف تقاضاهای واصله با مرکز شد و از دستگاه‌های اجرایی خواست تا اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را به‌روزرسانی کنند.

در ادامه عبدالمحمد زاهدی با اشاره به اینکه برای حل مسائل کشور نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف داریم، اظهار کرد: دولت به‌تنهایی از عهده تأمین سرمایه مورد نیاز برنمی‌آید و سیاست نظام  نیز استفاده هرچه بیش‌تر از ظرفیت بخش خصوصی و بخش‌های عمومی غیردولتی است.

وی در این رابطه بر استفاده از روش‌های مختلف تأمین مالی داخلی و خارجی و آشنایی هرچه بیش‌تر مدیران با این روش‌ها تأکید کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: کلیه امور مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی و صدور مجوزها می‌بایست از طریق اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان نایب‌رئیس و دبیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری پیگیری و مورد اقدام قرار گیرد تا از هرگونه موازی کاری در این راستا پرهیز شود.

وی بیان کرد: پس از شناخت لازم سرمایه‌گذاران و بررسی اهلیت آن‌ها نسبت به واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها اقدام و در واگذاری زمین قید محدودیت زمانی لحاظ شده و به سرمایه‌گذاران ابلاغ شود که واگذاری یا خرید زمین به معنای تغییر کاربری و صدور مجوزهای لازم نخواهد بود.

استاندار قزوین با تأکید بر الکترونیکی کردن پنجره واحد سرمایه‌گذاری، گفت: باید همه کارها با الکترونیکی شدن به شتاب لازم رسیده تا ازاتلاف وقت مراجعان با دستگاه‌ها جلوگیری شده و تکریم ارباب‌رجوع رعایت گردد.

زاهدی خاطرنشان کرد: قزوین استعدادها ، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی بالقوه و فراوان و مضاعفی دارد که امیداست  با پرهیز از بخشی‌نگری دستگاه‌ها بتوانیم نقش مؤثری  در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنیم.

در این جلسه فرایند سرمایه‌گذاری در استان، آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ظرفیت انرژی‌های نو در استان موردبررسی قرار گرفت .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.