| کد خبر: 149977 |

ظرفیت استفاده از شبکه ریلی در استان قزوین افزایش می یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرای طرح های دوخطه کردن راه آهن زنجان، قزوین، تهران و افتتاح خط آهن قزوین به رشت سهم استفاده از شبکه ریلی در استان افزایش می یابد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرای طرح های دوخطه کردن راه آهن زنجان، قزوین، تهران و افتتاح خط آهن قزوین به رشت سهم استفاده از شبکه ریلی در استان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حق لطفی روز یکشنبه در شورای هماهنگی حمل و نقل استان که با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، منوچهر صفری معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمالغرب، نصیر زاده رئیس کنترل ونظارت پروژه های استان های قزوین و زنجان و رافع نصاری فر رئیس اداره عمران و بهسازی شهری در محل اداره راه و شهرسازی استان برگزار شد اظهارداشت:اگر بتوانیم حمل و نقل یکپارچه را در استان ساماندهی و عملیاتی کنیم زمینه افزایش بهره وری در کار فراهم می شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانمند، سرمایه گذاری خارجی و فاینانس و توجه به کیفیت در ساخت و سازها، می تواند ما را در تحقق اقتصاد مقاومتی یاری کند.

خسارت سوانح جاده ای بیشتر از اعتبرات عمرانی کشور است

حق لطفی تصریح کرد: کشته شدن سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح جاده ای خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند و با احتساب هر نفر ۵ میلیارد تومان سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود که بالاتر از اعتبارات عمرانی کشور است.

وی تصریح کرد: برای کاهش سوانح جاده ای باید در کنار ایمن سازی جاده ها، استانداردسازی خودرو و آموزش رانندگان برای فرهنگ سازی هم برنامه ریزی مستمری داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: از محل هزینه های وارد شده در اثر سوانح جاده ای می توانیم براحتی کشور را اداره کنیم و پروژه های عمرانی را به سرانجام برسانیم لذا همه برنامه ریزی و تصمیم گیری ما باید برای کاهش این سوانح در کشور و استان باشد.

افزایش سهم ۱۰ درصدی شبکه ریلی به ۴۰ درصد

حق لطفی یادآورشد:با توجه به مزیت های استفاده از شبکه ریلی باید میزان استفاده از این شبکه را از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش دهیم تا به روان سازی و ایمن شدن بیشتر جابجایی دست یابیم.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.