| کد خبر: 147634 |

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین تشریح کرد

◄ تمهیدات ترافیکی بازگشایی مدارس و ایام عزاداری

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین از افزایش 8درصدی تماس‌های مردمی با پلیس 110 طی 5ماهه‌ اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین نیوز از قزوین: معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین از افزایش 8درصدی تماس‌های مردمی با پلیس 110 طی 5ماهه‌ اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

حمید محب علی در نشست خبری با موضوع تمهیدات پلیس‌راهور در بازگشایی مدارس و عملکرد آن در پنج‌ماهه سال جاری که در قرارگاه پلیس‌راه استان قزوین برگزار شد، از خانواده‌ها خواست با توجه به فرا رسیدن ماه محرم از خودروی شخصی استفاده نکنند تا امنیت در شهر برقرار باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت‌های عزاداری از آلودگی‌های صوتی اجتناب کرده و مسئولین هیئت‌های مذهبی ساعات برقراری مناسک مذهبی را مشخص کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی درایام عاشورا و تاسوعا اظهار کرد: با افرادی که سعی در برهم زدن نظم عمومی را داشته باشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

محب‌علی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در روز 31 شهریورماه سال هم‌زمان با رژه نیروهای مسلح گفت: در این روز از میدان قدس به سمت لشکر 16 زرهی ارتش محدودیت ترافیکی وجود دارد که رانندگان می‌توانند از مسیر جایگزین خیابان فلسطین تردد کنند.

این مسئول انتظامی عنوان کرد: تماس‌های مردمی در استان قزوین با پلیس 110 در پنج‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش و طی همین مدت نیز تماس‌های عملیاتی چهار درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در پنج‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد در راهنمایی و ارشاد پلیس افزایش داشته و طی همین مدت تماس‌های  غیرقابل رسیدگی 11 درصد کاهش داشته است.

محب علی با بیان اینکه در سال جاری، 114 هزار و 295 نفر با پلیس 110 تماس گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: 49 درصد این تماس‌ها مربوط به پلیس راهور، 51 درصد جرائم علیه اموال، اشخاص، درگیری، مواد مخدر و نزاع خانوادگی بوده است.

وی با اشاره به آمار تصادفات در استان قزوین ادامه داد: بیش‌ترین تصادفات مربوط به سواری‌ها با 70 درصد افزایش، تصادف موتورسیکلت با 15 درصد، راکبین موتور 50 درصد و در خیابان‌های اصلی 46 درصد افزایش تصادفات را به همراه داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین یادآور شد: علت اکثر تصادفات عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که برخوردها در این زمینه 37 درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین: بیشتر تصادفات در ساعت‌های 16 و 20 صورت گرفته است که از رشد 29 درصدی حکایت دارد.

این مسئول انتظامی بیان کرد: طی پنج‌ماهه اول سال ، 12 درصد عبور از چراغ‌قرمز ، 7 درصد حرکات نمایشی ، 49 درصد گفتگو با تلفن همراه ، 67 درصد عدم استفاده از کلاه ایمنی و 22 درصد عدم بستن کمربند ایمنی برخورد قانونی با متخلفان صورت گرفته است.

محب‌علی با اشاره به بازگشایی مدارس از جوانان خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از ایجاد مزاحمت برای دختران و آلودگی‌های صوتی خودداری کرده و با نیروهای پلیس  در فراهم کردن نظم و امنیت در استان همکاری کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.