| کد خبر: 147253 |

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

◄ کنسرسیوم صادراتی خوشه فرآوری انگور قزوین در مسکو نمایشگاه زد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از حضور کنسرسیوم صادراتی خوشه فرآوری انگور قزوین (تکوین) در نمایشگاه مواد غذایی مسکو خبر داد

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوزاز قزوین: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از حضور کنسرسیوم صادراتی خوشه فرآوری انگور قزوین (تکوین) در نمایشگاه مواد غذایی مسکو خبر داد.

حمیدرضا خان‌پور گفت: با هدف توسعه بازار صادراتی کشمش استان قزوین کنسرسیوم صادراتی خوشه فرآوری انگور (تکوین) در نمایشگاه مواد غذایی مسکو حضور پیدا کرد.

وی بیان کرد: در پی اولین حضور موفق کنسرسیوم صادراتی تکوین قزوین در نمایشگاه مواد غذایی مسکو در سال گذشته و با هدف توسعه بازار صادراتی کشمش استان که منجر به تأسیس دفتر فروش ‌در مسکو گردید خوشبختانه در یکسال گذشته موفق به صادرات 700 تن کشمش از استان قزوین به روسیه شدیم.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت کلیه اعضا خوشه صنعتی فرآوری انگور در این کنسرسیوم و انجام چنین فعالیت‌های گروهی در سایر بازارها روزبه‌روز بر رونق بازار کشمش استان افزوده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: دفتر کنسرسیوم صادراتی تکوین با هدف حمایت و مشارکت تمامی اعضای خوشه فرآوری انگور قزوین و بسترسازی برای حضور پرتوان در بازارهای خارجی به‌ویژه کشور روسیه، حذف واسطه‌ها و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی اعضاء در سال گذشته در مسکو با جدیت راه‌اندازی شده و برگزاری همایش فرصت‌های تجاری ایران و روسیه با حضور تجار و مقامات بازرگانی ایران و روسیه جهت طرح مشکلات و ارائه راهکارهای حل محدودیت‌های صادرات به روسیه و بازدید «مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه از غرفه کنسرسیوم صادراتی فرآوری خوشه انگور قزوین (تکوین) در حاشیه برگزاری نمایشگاه world food مسکو از دستاوردهای این حضور بود.

خان‌پور به فعالیت ۶۰ واحد صنعتی در تولید محصولات فرآوری انگور در استان قزوین که یکی از قطب‌های تولید انگور کشور است اشاره کرد و گفت: این استان یکی از ظرفیت‌های مهم تولید انگور بوده و نقش به‌سزایی در افزایش تولید، صادرات، توسعه اشتغال پایدار و نیز تولید ثروت در استان داشته و بر اساس معیارهای تعیین‌شده، خوشه صنعتی فرآوری انگور به‌عنوان یکی از خوشه‌های اولویت‌دار انتخاب‌شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.