| کد خبر: 143490 |

◄ تولید 14هزار تن گلابی از باغات شهرستان قزوین

قزوین سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوزمدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار تن گلابی در باغات این شهرستان تولیدوبه بازار مصرف عرضه می شود.

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار تن گلابی در باغات این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

عباس علیخانی تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن بیش از 928 هکتار باغات گلابی و متوسط عملکرد 15 هزار کیلوگرم در هکتار یکی از مناطق مستعد توسعه و کشت گلابی کشور است.

وی ارقام کشت شده این محصول در شهرستان قزوین را   گلابی بیروتی، درگزی، دوشیز و اسپادونا ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار تن گلابی در باغات این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین افزود: تاکنون 550 هکتارگلابی با ارقام بیروتی  در این شهرستان توسط کشاورزان و باغداران برداشت شده است.

علیخانی با اشاره به صرفه اقتصادی بودن این محصول گفت: تنها در پنج استان کشور شرایط آب و هوایی مساعد برای کشت و پرورش این گلابی فراهم است، زیرا این محصول دارای قابلیت نگهداری به مدت طولانی در سردخانه و عرضه آن در خارج از فصل است که باغداران تمایل بسیاری نسبت به کشت و توسعه این محصول دارند و کشت گلابی در باغات این شهرستان شامل  قزوین، قدیم‌آباد، جمال‌آباد، چوبیندر و اقبالیه است که، برداشت این محصول از اوایل مرداد ماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.