| کد خبر: 143485 |

◄ تقویت بانک اطلاعاتی زنان کار آفرین در استان قزوین

ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه به موضوع اشتغال مرتبط می‌شود چراکه بیکاری منشاء بسیاری از مشکلات بوده و آسیب‌های اجتماعی برای مردم به ویژه قشرجوان را به همراه دارد.

تین نیوز

ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه به موضوع اشتغال مرتبط می‌شود چراکه بیکاری منشاء بسیاری از  مشکلات بوده و آسیب‌های اجتماعی برای مردم به ویژه  قشرجوان را به همراه دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین استان که در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین استان تقویت  شده و مشکلات بانوان کارآفرین استان با جدیت پیگیری‌و مرتفع شود.

مریم بیدخام تصریح کرد: در جامعه امروز فرهنگ کار و اشتغال به‌گونه‌ای ترسیم شده که آقا و خانم تحصیل‌کرده و جویای کار می‌پندارند که باید کار اداری و دولتی داشته باشند اما از دو سال گذشته تاکنون تلاش شده بانوان را به سمت بهره‌مندی از توانمندی‌های آن‌ها سوق دهیم و در این مسیرتاکنون  اقدامات مطلوب وموثری صورت گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه بانک اطلاعاتی قوی و گسترده‌ای در استان راه‌اندازی شده است گفت: تاکنون نمایشگاه‌های متعددی از محصولات تولیدی بانوان کارآفرین برپا شده که خروجی این نمایشگاه‌ها اشتغال‌زایی گسترده‌ای را برای بانوان کار آفرین به همراه داشته است.

وی گفت: باید بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین استان قزوین تقویت شده و مشکلات این قشر با  پیگیری ها وتمهیدات  مسولان برطرف شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: باید با اختصاص تسهیلات، مکان، آموزش و توانمندسازی برای بانوان کارآفرین استان فراهم شده و اقدامات مطلوب وموثری در راستای نیل به این هدف صورت گیرد.

بیدخام با اشاره به صادرات محصولات تولید شده توسط بانوان کارآفرین استان قزوین افزود: باید زمینه صادرات محصولات تولیدی این قشرفراهم شود که این امر باتوسعه و تقویت شرکت‌های تعاونی امکان پذیر است

وی خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون حوزه اشتغال بانوان رشد قابل توجهی داشته که با اشتغال‌زایی نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به وظایف شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین استان بیان داشت: بررسی مشکلات و چالش‌های بانوان کارآفرین و صنعت‌گردر گرو فراهم کردن شرایط و امکانات و معرفی کارآفرینان به دستگاه‌های اجرایی از وظایف  دیگراین شورا است.

بیدخام گفت: باید با تسهیل شرایط  وروان سازی در مسیر حل مشکلات و مطالبات بانوان صنعت‌گر گام برداشت تا شرایط آنان بهبود یابد

ویدر پایان گفت: نمایشگاهی از محصولات تولیدی  بانوان توانمند و کارآفرین استان قزوین در کشور های اوکراین و مسکو برپا خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.