| کد خبر: 141110 |

◄ تعلل مسئولان شهرداری برای حل مشکلات وانت داران

پس از برگزاری ششمین جلسه کمیسیون تخصصی گمرک، ترانزیت و حمل و نقل اتاق تعاون استان قزوین هنوز مشکلات وانت داران حل نشده باقی مانده است.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین : رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین در ششمین جلسه کمیسیون تخصصی گمرک، ترانزیت و حمل و نقل با اشاره به جایگاه ممتاز حمل و نقل درون‌شهری استان قزوین از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا ضمن بررسی  مشکلات حمل‌ونقل کالای درون‌شهری، به رفع آنها اهتمام ورزند.

«علی‌اکبر سیارمه» گفت: حل مشکلات این اقشار توسط مسئولان ذی‌ربط، گامی مثبت در جهت اقتصاد مقاومتی است و به طور حتم پس از گذراندن این دوران با افزایش رونق کسب و کار در حوزه حمل و نقل مواجه هستیم.

اعطای مجوز به بیش از 7 هزار وانت در شهر قزوین عرضه و تقاضا را برهم زده است

رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت استان قزوین به تین نیوز گفت: از سال 89 با اجبار پلیس راهور و تاکسیرانی شهر قزوین 15 هزار وانت‌بار در استان قزوین ساماندهی شده‌اند که البته تمام مشکلات از آن زمان آغاز شد.

سیدرضا محمدی گفت: در شهر قزوین بیش از 7 هزار راننده وانت درون و برون شهری فعال و غیرفعال برخلاف مصوبه ساماندهی شده‌اند که تاکسیرانی شهرداری قزوین علاوه بر دریافت مبالغ هنگفت از این اقشار توازن در عرضه و تقاضا را برای وانت داران برهم زده است که تاکنون تشکیل جلسات کارشناسی، نتوانسته خروجی مثبتی برای این اقشار به همراه داشته باشد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین با اشاره به وجود  قوانین و مقررات و ابلاغیه‌های متعدد استانداری و فرمانداری قزوین و عدم اجرای آنها تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی با تغییر رفتار ناشایست یکی از کارکنان خود مشکل جدیدی را به وانت بارها اضافه کرده است.

در ادامه نمایندگان شهری و شوراها و دفتر فنی استانداری، فرمانداری، راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، رئیس کمسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر و رئیس اتاق تعاون استان قزوین به بیان نقطه نظرات خود در راستای حل مشکل وانت‌داران استان پرداختند و مقرر شد با توجه کثرت تنوع و انباشتگی مسائل حمل‌ونقل بار درون‌شهری بدواً اعضای کمیته نسبت به دسته‌بندی موضوعات به بخش‌های کوچک‌تر اقدام و جهت رسیدگی به هر موضوع جلسه‌ای جداگانه و با حضور و محوریت دستگاه‌های تخصصی برگزار شود.

همچنین جلسه‌ای حقوقی با حضور و محوریت دستگاه‌های نظارتی (بازرسی و حراست کل) و اعضای کمیته به‌منظور رسیدگی به شکایات مطروحه از سوی رانندگان، باغداران سنتی، کشاورزان  و غیره تخلفات سازمان تاکسیرانی شهرداری برگزار شود.

برگزاری جلسه‌ای به‌منظور پیگیری اجرای مصوبات استانداری و فرمانداری در خصوص ساماندهی وانت‌بارها تقاضای رانندگان و تشکلات حمل‌ونقل قزوین مبنی بر بازبینی، تعدیل و اصلاح سرفصل‌های تعرفه خدمات سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین مرتبط با بار شهری که در سنوات گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین رسیده مورد رسیدگی و بازنگری قرار گیرد.

همچنین تفاهم‌نامه مدیریت حمل‌ونقل بار شهر قزوین که پیرو تصمیمات کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قزوین در اسفندماه سال گذشته توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی استان تهیه وجهت اعلام نظر به شهرداری ارسال‌شده بود پس از بررسی مورد تأیید اعضای کمیته تخصصی قرار گرفته و مقرر شد شهرداری قزوین نسبت به بررسی مجدد تفاهم‌نامه مذکور اقدام و نتیجه نهایی را ظرف مدت یک هفته به این کمیسیون منعکس کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.