| کد خبر: 135997 |

اجرای طرح TOD در قزوین به عنوان اولین شهر در کشور/ توسعه ایستگاه و محله راه‌آهن قزوین/ لزوم گسترش ظرفیت‌های حمل‌ونقلی استان در بخش ریلی

رئیس شورای حمل‌ونقل استان قزوین با اشاره به لزوم کاهش خطای انسانی در حوادث رانندگی گفت: با توجه به وجود شرایط جوی مناسب در فصل تابستان، مهم‌ترین عامل در سوانح رانندگی خطای انسانی است که خواهشمندیم مسافرین و رانندگان محترم دقت لازم را در این خصوص به عمل آورده و شرایط را برای ایجاد سفرهای خاطره‌انگیز و به یادماندنی در تابستان امسال فراهم نمایند.

تین نیوز

رئیس شورای حمل‌ونقل استان قزوین با اشاره به لزوم کاهش خطای انسانی در حوادث رانندگی گفت: با توجه به وجود شرایط جوی مناسب در فصل تابستان، مهم‌ترین عامل در سوانح رانندگی خطای انسانی است که خواهشمندیم مسافرین و رانندگان محترم دقت لازم را در این خصوص به عمل آورده و شرایط را برای ایجاد سفرهای خاطره‌انگیز و به یادماندنی در تابستان امسال فراهم نمایند.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل و مدیران راه و شهرسازی استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای این شورا جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران برگزار شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه با تأکید بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی جهت ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر در استان گفت: امیدواریم با توجه به اقدامات گسترده صورت گرفته در حوزه‌های مختلف و همچنین توجه رانندگان عزیز به قوانین راهنمایی و رانندگی، شاهد انجام سفرهایی به دور از هر گونه خطر و تلفات جانی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌های حمل‌ونقلی جهت جابجایی مسافر و کالا در استان استفاده کنیم یادآور شد: با توجه به راه‌اندازی قطار قزوین - رشت و همچنین دو خطه شده محور ریلی تهران - قزوین - زنجان، شاهد افزایش قابل‌توجه حجم تبادل کالا و مسافر در ایستگاه راه‌آهن قزوین خواهیم بود که باید با برنامه‌ریزی از این امکان بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم.

 

حق لطفی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد موجود در شهر و استان قزوین، طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل ( TOD ) به عنوان اولین شهر در قزوین اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: باید با همکاری هم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که شرایط برای ایجاد این سیستم به شکل مناسب و کاربردی فراهم شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیستم TOD تنها یک بستر ارتباطی حمل‌ونقلی نیست، گفت: ما با اجرای این طرح در پی توسعه شهر قزوین از منظر اجتماعی، فرهنگی و به ویژه گسترش ظرفیت‌های گردشگری در استان هستیم.

 

وی افزود: توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین، بازآفرینی محلهٔ پیرامونی آن و تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی در مسیر راه‌آهن به بلوار امام خمینی (ره) به عنوان ستون فقرات شمالی - جنوبی شهر از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اجرای TOD است.

 

رئیس شورای حمل‌ونقل استان بیان کرد: یکپارچه شدن سیستم عمومی حمل‌ونقل در درون و بیرون از شهر از دیگر مزایای اجرای این طرح است که تأثیر قابل‌توجهی در تسهیل سفر و جذب مسافر خواهد داشت.

 

گفتنی است جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل و مدیران راه و شهرسازی استان با حضور مدیران کل و نمایندگانی از دستگاه‌های راه و شهرسازی، راه‌آهن شمالغرب کشور، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی استان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان سازمان‌های تابعهٔ وزارت راه و شهرسازی در استان و همچنین جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد که در پایان جلسه نیز خبرنگاران پرسش‌های مدنظر خود در حوزه‌های مختلف را مطرح نمودند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.