| کد خبر: 156316 |

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد

◄ مشکل برگشت خالی کامیون های حمل بار حل شد

معاونت علمی ریاست‌جمهوری مبنای خود را حمایت از کسب‌وکارهایی نو و شرکت‌های خلاقی قرار داده است که توان تحول در عرصه کشور را به همراه توان ایجاد اشتغال‌زایی دارند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با اپلیکیشن ترابر.نت مشکل برگشت خالی  کامیون‌های حمل بار رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مجوز نخستین بازارگاه هوشمند و اینترنتی حمل‌ونقل کالا در کشور تحت عنوان «ترابرنت» که با همکاری چند شرکت دانش‌بنیان با هدف افزایش بهره‌وری در صنعت حمل‌ونقل کشور راه‌اندازی شده است، صادر شد.

اسماعیل قادری‌فر مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این مراسم، با توضیح اینکه اپلیکیشن ترابرنت به‌منظور ساده‌سازی فرایند جابجایی و حمل بار و کالا ایجادشده است، افزود: معاونت علمی ریاست‌جمهوری مبنای خود را حمایت از کسب‌وکارهایی نو و شرکت‌های خلاقی قرار داده است که توان تحول در عرصه کشور را به همراه توان ایجاد اشتغال‌زایی دارند.

وی با توضیح این‌که این اپلیکیشن با ایجاد یک جامعه از ارائه‌دهندگان حمل‌ونقل قابل‌اعتماد، می‌تواند خدمات باکیفیت جابجایی باقیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه را برای متقاضیان فراهم کند، گفت: با استفاده از این اپلیکیشن اینترنتی مشکل برگشت خالی خودروها و کامیون‌های حمل بار که مستلزم هزینه‌هایی است به‌طور حتم از بین خواهد رفت.

قادری‌فر ادامه داد: نقش تسهیل‌کننده این استارت‌آپ‌ها باعث ادامه حمایت‌ها ما از این کسب‌وکارهای نو خواهد بود.

قادری‌فر با تأکید براین که وزارت راه و شهرسازی با حمایت شخص وزیر و همراهی مجموعه حمل‌ونقل راهداری و جاده‌ای کمک‌های مؤثر و غیرقابل کتمانی در فرایند شکل‌گیری ترابرنت داشته است، گفت: ما در ابتدای راه هستیم و با قوت توانسته‌ایم یک پلتفرم را به‌عنوان یکی از نمونه‌ها معرفی کنیم.

وی در عین حال ادامه داد: معاونت علمی و فناوری برای جاری شدن این‌گونه کارها با مشکلاتی مواجه است چراکه طبیعتاً ما در مجموعه دولت و معاونت علمی با مجموعه سنتی بزرگ مواجه هستیم که در طول 60 سال گذشته شکل گرفته و تغییرات در این بخش نیازمند شکستن بسیاری از سدها است.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اینکه در حال حاضر چند استارت آپ در حوزه حمل‌ونقل فعال هستند؟ گفت: ما سه ماه پیش یک رویداد چالشی و نوآورانه به‌صورت تخصصی در حوزه حمل‌ونقل برگزار کردیم که در آن رویداد حدود 23 استارت‌آپ فعال در این حوزه شناسایی شد.

قادری‌فر افزود: از این تعداد چهار تا پنج استارت‌آپ توانسته‌اند که فعال شوند و بالا بیایند، ما نیز در معاونت علمی قطعاً همه تلاش خود را برای تسهیلگری و رفع موانع حوزه کسب‌وکار به کار خواهیم بست.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    استارت آپ ها دولت را از هدف شرکت محوری و ایجاد شرکت های کامیونی سالهای سال دور خواهند کرد به نحوی که به پراکنده کاری و کامیون داری تک واحدی کمک قابل توجهی خواهند کرد ،
    در ارتباط مستقیم صاحبان کالا و کامیون داران مشکلات حقوقی بسیار جدی و حذف منافع شرکت های حمل و نقل وجود خواهد داشت که متاسفانه دیده نشده است ، از آن جمله می توان به مسئولیت پرداخت کرایه اشاره کرد

  • حسین 0 0

    سلام این شیوه مشکلاتی دارد باید باهماهنگی انجمن صنفی کالا کشور صورت بپذیرد برادرمن عنایت بفرمایید به این استار تپها که معلوم نیست پشت سرشان چه کسانی هستند بشینند برنامشون رو به انجمن کالای کشوری بفروشن و انجمن شرکتهای حمل ونقل کشور به زیر مجموعه هاشون واگذار کنند که استار تاپها هم طی قرارداد ازاین سفره یه ناخنکی بزنن وبقول جنابعالی که وزیر و سازمان حمایت ویژه کردن بلطفشان این همه شرکتهای حمل ونقل با هزینه های کلان خرید کامیون واقساط بلند مدت که در ورطه ورشکستگی هستن کارمنهاشون بیکار نشن