| کد خبر: 138491 |

هشدار پلیس فتا درباره رزرو آنلاین تورهای ارزان‌قیمت

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شیوع گسترده شرکت‌های تقلبی رزرو آنلاین تورهای مسافرتی در فضای مجازی خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شیوع گسترده شرکت‌های تقلبی رزرو آنلاین تورهای مسافرتی در فضای مجازی خبر داد. سرهنگ حسنوند در تشریح این خبر بیان کرد: با فرا رسیدن تعطیلات تابستان بالطبع حجم انبوهی از مسافرت‌ها در این فصل انجام می‌گیرد و بدیهی است با توجه به پیشرفت تکنولوژی درصد قابل‌توجهی از خریدهای مربوط به بلیت‌های مسافرتی، رزرو هتل و تورهای مسافرتی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی افزود: کلاهبرداران نیز از این فرصت غافل نبوده و با غنیمت شمردن موقعیت به دست آمده، اقدام به ایجاد شرکت‌های مسافرتی تقلبی و غیرمجاز در راستای نیل به هدف سوء خود می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این شیوه کلاهبرداری معمولا قیمت خدمات به ظاهر ارائه شده از سوی شرکت تقلبی بسیار کمتر از قیمت مصوب بوده و خدمات ارائه شده از طرف کلاهبردار به هیچ وجه با قیمت آن همخوانی ندارد. سرهنگ حسنوند در ادامه گفت: کاربران باید همواره موارد مربوط به خرید مطمئن در دنیای مجازی را رعایت کنند و برای اطمینان از صحت ادعای تورهای آنلاین و شرکت‌های مسافرتی به شماره و تاریخ مجوز کسب شده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دقت کنند.

وی در پایان با اشاره به تبلیغات گسترده تورهای گردشگری در فضای مجازی گفت: این امر علاوه بر ایجاد مشکلات برای فعالان در این زمینه موجب سرگردانی و ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی برای مردم و گردشگران نیز شده است که اغلب با ارائه اطلاعات غلط و انجام فعالیت‌های غیرمجاز، زمینه سوءاستفاده و کلاهبرداری را نیز فراهم می‌آورند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.