| کد خبر: 167356 |

◄ «گوگل» سرانجام «اپل» را پشت سر گذاشت

شرکت گوگل که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، بالاخره توانست شرکت سخت‌افزاری و معروف اپل را شکست بدهد و با ارزش ۳۰۲ میلیارد دلار بالاتر از جایگاه اپل باارزش ۳۰۱ میلیارد دلار بایستد و لقب ارزشمندترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.

تین نیوز

براساس بررسی‌های شرکت تحقیقاتی برند زی (BrandZ)، برند گوگل ارزشمندترین برند جهان است.

به گزارش وب‌سایت AppleInsider، شرکت گوگل که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، بالاخره توانست شرکت سخت‌افزاری و معروف اپل را شکست بدهد و با ارزش ۳۰۲ میلیارد دلار بالاتر از جایگاه اپل با ارزش ۳۰۱ میلیارد دلار بایستد و لقب ارزشمندترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.  

این اعداد و ارقام توسط شرکت تحقیقاتی برندزی (BrandZ) گردآوری‌شده و به‌دست‌آمده است؛ این شرکت، رتبه‌بندی‌های صورت گرفته برای برندهای مختلف را براساس جذب درآمد خالص هر برند برای شرکت مادر خود انجام می‌دهد. این سبک از ارزش‌گذاری ارزش خالص هر برند را مشخص می‌کند که نشان می‌دهد چه برندهایی تأثیرگذارتر از بقیه رقبای خود عمل کرده‌اند.

علی‌رغم فاصله بسیار کم و رقابت تنگاتنگ گوگل و اپل، برندهای دیگر بافاصله‌های نسبتاً زیادی از این دو رقیب دیرینه در فهرست باارزش‌ترین برندهای جهان جای گرفته‌اند.

شرکت آمازون با ارزش حدوداً ۲۰۸ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۲۰۱ میلیارد دلار به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم این فهرست قرارگرفته‌اند. پس‌ازآن، برند چینی تنست – مالک پیام‌رسان وی چت – باارزش ۱۷۹ میلیارد دلار، فیس‌بوک باارزش ۱۶۲ میلیارد دلار، شرکت پرداخت ویزا (visa) باارزش 146 میلیارد دلار، شرکت مک‌دونالد باارزش 126 میلیارد دلار، برند چینی علی‌بابا باارزش ۱۱۳ میلیارد دلار، اپراتور AT&T با ۱۰۶ میلیارد دلار نیز به ترتیب رتبه‌های پنجم تا دهم این جدول را از آن خودکرده‌اند.

این 10 برند تنها شرکت‌هایی بودند که توانستند به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دست یابند. این اعداد و ارقام به‌وضوح نشان‌دهنده رشد و افزایش روزافزون و بی‌سابقه شرکت‌های چینی و رقابت تنگاتنگ آن‌ها با غول‌های تکنولوژی آمریکایی است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است: امسال نخستین سالی بود که برندهای غیر آمریکایی رشد بسیار سریع‌تر و بهتری نسبت به رقبای آمریکایی خود داشتند. این بدان معناست که ۱۴ برند چینی وارد فهرست ۱۰۰ برند ارزشمند جهان شده‌اند و ارزش مجموع ۱۰ برند برتر چینی رشدی ۴۷ درصدی داشته که در مقایسه با ۱۰ برند برتر آمریکایی دو برابر بوده است.

ارزش شرکت‌های چینی علی‌بابا که یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های خرده‌فروشی در جهان را داراست، با ۹۲ درصد ریال تنسنت با ۶۵ درصد، آمازون با ۴۵ درصد رشد داشته‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، این در حالی است که برند جنرال الکتریک بیش‌ترین سقوط در ارزش را تجربه کرده است. یکی دیگر از غول‌های رایانه IBM با شش درصد کاهش و اپراتور ورایزون با پنج درصد کاهش نیز دچار سقوط شدید و قابل‌توجهی در ارزش برند خود شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.