| کد خبر: 141466 |

استقرارفناوریV2V بر روی خودروی کادیلاک و نمایش آن برای اجرای کاربردهای V2I

خودرو سواری کادیلاک CTS یکی از اولین خودروهای تولید شده مجهز به فناوری ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) در جهان است که اکنون قابلیت V2I آن برای ارتباط با زیرساخت جاده­­ای با موفقیت در میشیگان به نمایش گذاشته شده است.

تین نیوز

خودرو سواری کادیلاک CTS یکی از اولین خودروهای تولید شده مجهز به فناوری ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) در جهان است که اکنون قابلیت V2I آن برای ارتباط با زیرساخت جاده­­ای با موفقیت در میشیگان به نمایش گذاشته شده است.

این خودرو در نمایش­های اخیر خود و در تعامل با سازمان­های جاده­ ای میشیگان توانسته است داده­‌های زمان واقعی را از کنترل کننده­‌های چراغ راهنمایی به صورت موفقیت‌­آمیز دریافت و پردازش نماید.

V2I  ارتباط سواری کادیلاک را با زیرساخت اطلاعاتی اطراف آن برقرار می­‌سازد و امکان هشدار دهی به راننده در خصوص ایمنی، وضعیت ترافیک و شرایط محیطی مسیرهای پیش رو را بوجود می‌­آورد.

چراغ­های راهنمایی واقع در تقاطع­‌های (دو خیابان اصلی 12 Mile و13 Mile) در اطراف مرکز فنی GM Warren به امکانات مبتنی بر پروتکل ارتباطیDSRC برای ارسال داده­‌های زمان واقعی به خودروها مجهز شده­‌اند که احتمال تخطی عبور از چراغ قرمز را به رانندگان هشدار می­‌دهند. این  هشدار کمک می­‌کند که از تصمیم خطرناک برای ترمز ناگهانی و یا عبور با شتاب از یک تقاطع شلوغ اجتناب شود.

برای تضمین رعایت حریم خصوصی راننده، خودروها هیچ اطلاعات هویتی مانند شماره VIN خودرو و نشانی­‌های ثبت شده یا MAC را در پیامهای  خود ارسال نمی‌­کنند. برای مثال، اگر یک خودرو مجهز به این فناوری (به اصطلاح خودرو مرتبط) از چراغ قرمز عبور کند، چراغ راهنمایی می­تواند بگوید که خودرویی از چراغ قرمزعبور کرد، اما قادر نخواهد بود که بگوید این خودرو چه مشخصاتی داشته است و یا اینکه راننده آن را نمی­‌تواند بشناسد. به همین ترتیب از نظر امنیت سایبری، دیواره­‌های آتش و سایر ابزارها مورد استفاده قرار می‌­گیرند تا تضمین شود که پیامهای DSRCمورد نفوذ قرار نمی­‌گیرند و فقط بین خودروها و زیرساخت مبادله می­‌شوند. این فرآیند همان چیزی است که برای رمزنگاری در فناوری V2V برروی کادیلاک CTS مورد استفاده قرارمی‌­گیرد. اداره حمل­‌ونقل میشیگان (MDOT)، اداره راه ناحیه Macomb (در شرق میشیگان) و مرکز تحقیق و توسعه جنرال موتورز به یک همکاری برای نمایش قابلیت خودروهای مرتبط و خودران روی ­آورده‌­اند. توسعه فناوری­های ایمنی مانندV2V  و V2I در  زمره کارهای مقدماتی به منظور تحقق یک آینده ایمن برای خودرهای مرتبط محسوب می­‌شود.

راهکار V2V کادیلاک از GPS برای موقعیت­‌یابی خودرو و از DSRC برای ارتباطات استفاده می­‌کند که قادر است 1000 پیام را در ثانیه تا شعاع 300 متری اطراف خود برای اطلاع سایر خودروها منتشر سازد. خودروهای مجهز به فناوری V2Vیک شبکه بی­‌سیم اقتضایی تشکیل می­‌دهند که اجازه می­دهد اطلاعات بدون نیاز به دید مستقیم، شرایط خوب آب­‌و­هوایی یا پوشش ارتباطات سلولی مبادله شود.

فناوری V2V به عنوان یک قابلیت استاندارد بر روی خودروی سواری کادیلاک CTS مدل 2017 در امریکا و کانادا قرار گرفته است و یک موقعیت پایدار برای دسترسی به قابلیت­‌های ایمنی فعال را کامل می­‌کند.

منبع: سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.