| کد خبر: 136625 |

تلاش مشترک برای استقرار خدمات مبتنی بر استاندارد ITS-G5 در جاده‌های اروپا تا سال 2019

کنسرسیوم ارتباطات CAR 2 CAR و جمعیت C-Roads اخیراً یک تفاهم­نامه همکاری نزدیک با صنعت خودرو و سازمان­‌ها و اپراتورهای متولی امور راهها به منظور ایجاد شرایط ارائه خدمات حمل­‌ونقل هوشمند مشارکتی (C-ITS) در جاده­‌های اروپا تا سال 20199 امضاء کرده‌­اند.

تین نیوز

کنسرسیوم ارتباطات CAR 2 CAR و جمعیت C-Roads اخیراً یک تفاهم­نامه همکاری نزدیک با صنعت خودرو و سازمان­‌ها و اپراتورهای متولی امور راهها به منظور ایجاد شرایط ارائه خدمات حمل­‌ونقل هوشمند مشارکتی (C-ITS) در جاده­‌های اروپا تا سال 20199 امضاء کرده‌­اند.

ارتباطات بی­سیم برد کوتاه از خودرو به خودرو (V2V) و از خودرو به تجهیزات ارتباطی کنار مسیر (V2I) بر اساس استاندارد ITS-G5 (که همان استاندارد IEEE 802.11p می­باشد)، به همراه ارتباطات سلولی در قالب یک ارتباطات ترکیبی (Hybrid Communications)، سنگ بنای اساسی برای رانندگی خودکار و خودروهای مرتبط به صورت ایمن در آینده محسوب می­‌شود.

هر دو طرف به طور قوی از توصیه اتحادیه اروپا برای استقرار سامانه­‌های C-ITS و بکارگیری ارتباطات برد کوتاه در محدوده فرکانسی 5.9 گیگا هرتز حمایت و پشتیبانی می­‌کنند. بر اساس استراتزی اروپایی C-ITS به شماره COM (2016) 766 که در نوامبر 2016 تصویب شده است،  ارتباطات Hybrid با ترکیب ارتباطات برد کوتاه ITS-G5 و ارتباطات برد بلند سلولی و بر مبنای اصل مکمل‌­سازی ایجاد می­‌شود.

خدمات C-ITS و قابلیت تبادل اطلاعات بین خودروها به عنوان یک پیش­‌شرط برای رانندگی خودکار در جاده­‌های اروپا مطرح می­‌باشد. خودروها  نیازمند فهم و پردازش صحیح پیام­های ارسالی از سوی سایر خودروها، بدون توجه به شرکت سازنده آنها، و همینظور پیامهای اپراتورهای جاده‌­ای هستند تا بهترین پشتیبانی را از رانندگان در شرایط خاص ترافیکی داشته باشند. اقدامات و ابتکارات عمل برای تحقق این نیازمندی از سوی اتحادیه اروپا تسهیل شده است و با پیشرفت صنعت خودروسازی برای تولید خودروهای مرتبط و بدون راننده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

از ابتدای تأسیس کنسرسیوم CAR 2 CAR در سال 2002، تمرکز فعالیتهای این کنسرسیوم بر تدوین استانداردهای اروپایی برای ارتباطات برد کوتاه بین خودروها و تجهیزات ترافیکی بوده است. به این منظور محدوده فرکانسی 5.9 گیگاهرتز توسط کنسرسیوم تخصیص یافته است. اعضای  کنسرسیوم تاکنون پروژه­‌های تحقیقاتی و همچنین آزمون­‌های میدانی متعددی را در ابعاد ملی و اروپایی شروع کرده و مورد حمایت قرار داده‌­اند. به عنوان یک نتیجه این اقدامات، آمادگی بکارگیری استاندارد ITS-G5 به اثبات رسیده است. اکنون که سامانه­‌ها آماده ورود به مرحله استقرار  هستند، کنسرسیوم در حال رایزنی و همکاری با توسعه­‌دهندگان تجهیزات زیرساختی جاده­‌ها و معابر شهری است تا در گام نخست یک بازار برای کاربردهای V2I تضمین گردد.

در سال 2016 جمعیت C-Roads متشکل از مسئولین راهها در کشورهای اروپایی تشکیل گردید تا استقرار سامانه­‌های C-ITS در جاده­‌های اروپا به صورت هماهنگ انجام شود. با توجه به توسعه اقدامات جاری در بخش تجهیزات زیرساختی جاده­‌ها، کنسرسیوم CAR 2 CAR خود را متعهد می‌­داند که تعامل نزدیک با جمعیت C-Roads برقرار نماید تا مشترکاً به تشویق و ترویج استقرار مؤفقیت­‌آمیز سامانه‌­های C-ITS در اروپا تا سال 20199 بپردازند.

با امضاء این تفاهم­نامه، ذینفعان اصلی در اروپا، اقدامات خود را به صورت نزدیک‌تر به هم انجام می­‌دهند و بر تعهد مشترک برای هماهنگ­‌سازی استقرار سامانه­‌های C-ITS در سراسر اروپا تأکید می­‌کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.