همکاری شرکتهای U-BLOX ، COMMSIGNIA و NXP برای پیشبرد فناوری V2X
شرکتهای U-blox ، Commsignia و نیمه هادی NXP همکاری راهبردی خود را به منظور پاسخ به تقاضای رو به افزایش سریع برای فناوری قابل اطمینان ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) اعلام کرده اند.
شرکتهای U-blox ، Commsignia و نیمه هادی NXP همکاری راهبردی خود را به منظور پاسخ به تقاضای رو به افزایش سریع برای فناوری قابل اطمینان ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) اعلام کرده اند.
بکارگیری فناوری V2X در بازار آمریکای شمالی و اروپا، خودروهای جدید را به قابلیتی مجهز میکند که به اشتراک امن و بینام اطلاعات بین خودروها، زیرساخت اطلاعات جادهای و حتی عابرین پیاده تا شعاع یک کیلومتری میانجامد. به گفته این شرکتها، فناوری V2X مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11p تنها فناوری اثبات شده و آماده تولید امروز است که میتواند به صورت مطمئن، زوایای اطراف خودروها را ببیند. اطلاعات V2X آگاهی رانندگان برای بهبود ایمنی، کاهش ترافیک و کاستن از آلایندههای محیط زیست را افزایش خواهد داد و از این طریق صرفهجوییهای واقعی رخ میدهد و منافعی برای کاربران امروز جادهها به همراه دارد و برای خودرهای بدون راننده در آینده مورد استفاده قرار میگیرد.
این همکاری بر پایه تواناییهای هر سه شرکت ایجاد شده است تا مزیتهای پایدار نزدیک بازار و منافع مشتریان صنعت خودرو را با راهکارهای اثبات شدنی در آینده ارائه دهد که سرمایهگذاریها را بهینه کرده و مخاطرات را کاهش خواهد داد.
کارخانجات خودروسازی اکنون به دنبال راههایی برای ورود V2X به بازار هستند که تا پنج سال آینده به جهش 100 درصد پیادهسازی برروی خودروهای جدید برسند. همکاری این سه شرکت که از پیشروان بازار هستند، بکارگیری فناوری V2X را شتاب خواهد بخشید و باعث خوشحالی خواهد بود که به راهکارهای کاملا یکپارچه سخت افزاری و نرمافزاری در یک سامانه کاملأ آماده به کار و ایمن V2X (منطبق بر الزامات SCMS[1]وزارت حمل ونقل آمریکا) میرسد.
کستاس میمتیس، مدیر راهبردی تولید شرکت U-blox میگوید: «این همکاری بر ارائه سامانههای آماده تولید V2vV و V2I نظیر ماجول ارتباطاتV2X ما تمرکز دارد. ما قبلأ در این بازار با ارائه ماجول معروف THEO حضور یافتهایم و این همکاری، موقعیت ما را استحکام میبخشد و باعث میشود که به نوآوریهای سریعتر و ارائه راهکارهای جدید به این بازار تازه ایجاد شده برسیم. تخصص ما و این همکاری نشان میدهد که ازموقعیت منحصر بفردی برای پاسخ به تقاضای رو به افزایش کارخانجات خودروسازی برخوردار هستیم که باید خود را با قوانین جدید در بازارهای کلیدی تطبیق دهند.»
راب هوبن، مدیر ارشد بخش V2X شرکت NXP نیز میگوید: «وضعیت شرکت NXP به عنوان یک پیشرو در فناوری V2X بر اساس ارتباطات برد کوتاه اختصاصی(DSRC)، دلیل اصلی انتخاب راهکار RoadLink این شرکت از سوی U-blox برای ترکیب با ماجولV2X خود به منظور رسیدن به یک محصول کارآمد در رده 2+105C صنعت خودروسازی بوده است».V2X تنها فناوری ADAS است که در زمان واقعی عمل میکند، پائینترین زمان تأخیر را دارد و همه زوایایی اطراف را برای تسهیل در عملکرد خودروهای بدون راننده میبینید.
V2Xمبتنی برIEEE 802.11p مکمل نسخه V2X مبتنی بر 5G است که انتظار میرود یک همزیستی برای آینده قابل پیشبینی داشته باشند. شرکت NXP تا کنون در چندین برنامه آزمایشی و نمایش V2X، از جمله قطار خودرویی شرکت داشته است که هدف آن فاصلهگذاری کوتاه بین خودروهای سنگین در حال حرکت میباشد.
راهکار RoadLink که اکنون در حال تولید به صورت OEM در آمریکای شمالی است به تضمین دقت و اطمینانپذیری ماجول ارتباطی U-blox برروی یک خودرو کمک میکند.
ژوزف کواکس، مدیر اجرای شرکت Commsignia میگوید: «این شرکت با بهترین نرمافزار V2X بازار را برای ارتباط خودروها با زیرساخت شهر هوشمند به پیش میراند. ترکیب این نرمافزار با تراشه RoadLink شرکت NXP و ماجول U-bloxبه شرکتهای خودروسازی کمک میکند تا از بهبود کارآیی یک راهکار امن و کاملأ یکپارچه برای پیادهسازی فناوری V2X برروی خودروهای جدید استفاده کنند تا در گام بعد به بهبود ایمنی و کارآیی جادههای خود برسیم»
شرکتهای U-blox، Commsignia و NXP، نمایشی زنده از این همکاری را برای پیادهسازی کاربردهای نجات بخش جان انسانها در کنفرانس و نمایشگاه صنعت خودرو TU که روزهای 7 و8 ماه ژوئن در دیترویت برگزار میشود ارائه خواهند داد. در این برنامه با عنوان «مروری سریع بر V2X ایمن و امن» کاربردهای زیر به نمایش گذاشته میشود:
1- هشدار نقطه کور(BSW)
2- هشدار ترمز ناگهانی (EEBL)
3- هشدار برخورد در جلو(FCW)
4- همیار تغییر خط حرکت (LCA)
5- همیار گردش به راست / چپ (LRTA)
6- هشدار عدم کنترل خودرو (CLW)
7- همیار حرکت در تقاطع (IMA)
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.