| کد خبر: 134766 |

همکاری شرکت‌های U-BLOX ، COMMSIGNIA و NXP برای پیشبرد فناوری V2X

شرکتهای U-blox ، Commsignia و نیمه هادی NXP همکاری راهبردی خود را به منظور پاسخ به تقاضای رو به افزایش سریع برای فناوری قابل اطمینان ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) اعلام کرده­ اند.

تین نیوز

شرکتهای U-blox ، Commsignia و نیمه هادی NXP همکاری راهبردی خود را به منظور  پاسخ به تقاضای رو به افزایش سریع برای فناوری قابل اطمینان ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) اعلام کرده­ اند.

 

بکارگیری فناوری V2X در بازار آمریکای شمالی و اروپا، خودروهای جدید را به قابلیتی مجهز می­کند که به اشتراک امن و بی­‌نام اطلاعات بین خودروها، زیرساخت اطلاعات جاده­‌ای و حتی عابرین پیاده تا شعاع یک کیلومتری می‌­انجامد. به گفته این شرکتها، فناوری V2X مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11p تنها فناوری اثبات شده و آماده تولید امروز است که می­‌تواند به صورت مطمئن، زوایای اطراف خودروها را ببیند. اطلاعات V2X آگاهی رانندگان برای بهبود ایمنی، کاهش ترافیک و کاستن از آلاینده‌های محیط زیست را افزایش خواهد داد و از این طریق صرفه­‌‌جویی­‌های واقعی رخ می‌­دهد و منافعی برای کاربران امروز جاده­‌ها به همراه دارد و برای خودرهای بدون راننده در آینده مورد استفاده  قرار می­‌گیرد.

 

این همکاری بر پایه توانایی­‌های هر سه شرکت ایجاد شده است تا مزیت­‌های پایدار نزدیک بازار و منافع مشتریان صنعت خودرو را با راهکارهای اثبات شدنی در آینده ارائه ­دهد که سرمایه­‌گذاری­ها را بهینه کرده و مخاطرات را کاهش خواهد داد.

 

کارخانجات خودروسازی اکنون به دنبال راه‌هایی برای ورود V2X  به بازار هستند که تا پنج سال آینده به جهش 100 درصد پیاده­‌سازی برروی خودروهای جدید برسند. همکاری این سه شرکت که از پیشروان بازار هستند، بکارگیری فناوری V2X را شتاب خواهد بخشید و باعث خوشحالی خواهد بود که به راهکارهای کاملا یکپارچه سخت ­افزاری و نرم‌افزاری در یک سامانه کاملأ آماده به کار و ایمن V2X (منطبق بر الزامات SCMS[1]وزارت حمل­ ونقل آمریکا) می­‌رسد.

 

کستاس میمتیس، مدیر راهبردی تولید شرکت U-blox می‌­گوید: «این همکاری بر ارائه سامانه­‌های آماده تولید V2vV و V2I نظیر ماجول ارتباطاتV2X ما تمرکز دارد. ما قبلأ در این بازار با ارائه ماجول معروف THEO حضور یافته­‌ا‌‌‌یم و این همکاری، موقعیت ما را استحکام می­‌بخشد و باعث می‌­­شود که به نوآوری­‌های سریع‌تر و ارائه راهکارهای جدید به این بازار تازه ایجاد شده برسیم. تخصص ما و این همکاری نشان می‌­دهد که ازموقعیت منحصر بفردی برای پاسخ به تقاضای رو به افزایش کارخانجات خودروسازی برخوردار هستیم که باید خود را با قوانین جدید در بازارهای کلیدی تطبیق دهند.»

 

راب هوبن، مدیر ارشد بخش V2X شرکت NXP نیز می­گوید: «وضعیت شرکت NXP به عنوان یک پیشرو در فناوری V2X بر اساس ارتباطات برد کوتاه اختصاصی(DSRC)، دلیل اصلی انتخاب راهکار RoadLink  این شرکت از سوی U-blox برای ترکیب با ماجولV2X  خود به منظور رسیدن به یک محصول کارآمد در رده  2+105C صنعت خودروسازی بوده است».V2X  تنها فناوری ADAS است که در زمان واقعی عمل می­‌کند، پائین­‌ترین  زمان تأخیر را دارد و همه زوایایی اطراف را برای تسهیل در عملکرد خودروهای بدون راننده می­‌بینید.

 

 V2Xمبتنی برIEEE 802.11p  مکمل نسخه V2X  مبتنی بر 5G است که انتظار می­‌رود یک همزیستی برای آینده قابل پیش‌­بینی داشته باشند. شرکت NXP تا کنون در چندین برنامه آزمایشی و نمایش V2X، از جمله قطار خودرویی شرکت داشته است که هدف آن فاصله­‌گذاری کوتاه بین خودروهای سنگین در حال حرکت می­‌باشد.

 

راهکار RoadLink که اکنون در حال تولید به صورت OEM در آمریکای شمالی است به تضمین دقت و اطمینان‌پذیری ماجول ارتباطی U-blox برروی  یک خودرو کمک می­‌کند.

 

ژوزف کواکس، مدیر اجرای شرکت Commsignia می­‌گوید: «این شرکت با بهترین نرم‌­ا‌فزار V2X بازار را برای ارتباط خودروها با زیرساخت شهر هوشمند به پیش می‌­راند. ترکیب این نرم‌ا­فزار با تراشه RoadLink شرکت NXP و ماجول U-bloxبه شرکت­‌های خودروسازی کمک می­‌کند تا از بهبود کارآیی یک راهکار امن و کاملأ یکپارچه برای پیاده­‌سازی فناوری V2X برروی خودروهای جدید استفاده کنند تا در گام بعد به بهبود ایمنی و  کارآیی جاده­‌های خود برسیم»

 

شرکت­های U-blox، Commsignia و NXP، نمایشی زنده از این همکاری را برای پیاده‌­سازی کاربردهای نجات بخش جان انسانها در کنفرانس و نمایشگاه صنعت خودرو TU که روزهای 7 و8 ماه ژوئن در دیترویت برگزار می­‌شود ارائه خواهند داد. در این برنامه با عنوان «مروری سریع بر V2X ایمن و امن» کاربردهای زیر به نمایش گذاشته می‌شود:

1-    هشدار نقطه کور(BSW)

2-    هشدار ترمز ناگهانی (EEBL)

3-    هشدار برخورد در جلو(FCW)

4-    همیار تغییر خط حرکت (LCA)

5-    همیار گردش به راست / چپ (LRTA)

6-    هشدار عدم کنترل خودرو (CLW)

7-    همیار حرکت در تقاطع (IMA)

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.