| کد خبر: 107480 |

درخواست انجمن حمل‌ونقل هوشمند آمریکا و پیشروان حمل‌ونقل از FCC

تین نیوز| ITS آمريکا و ساير رهبران در تشکل­‌هاي حمل­‌ونقل هوشمند به اتفاق نظر رسيده­‌اند که از FCC بخواهند تا درخواست صورت گرفته از سوي مؤسسه دانش عمومي و بنياد آمريکاي نوين براي توقف فوری استفاده از ارتباطات برد کوتاه اختصاصي در باند فرکانسي 5.9 گيگاهرتز را ناديده بگيرد. اين تقاضانامه به طور مشترک توسط ITS آمريکا، اتحاديه سازندگان خودرو و انجمن جهاني خودروسازان تنظيم شده است.
 
بنا به گفته خانم رجينا هوپر، رئيس و مدير اجرايي ITS آمريکا : «بسيار ضروري است که تحول در حمل­‌ونقل هوشمند به پشتوانه باند فرکانسي5.9 GHz ادامه يابد. از نجات جان انسانها تا کاهش آلاينده‌­ها و کاستن از حجم و گلوگاه­‌های ترافیکي، مواردي هستند که به طور کامل در تعهدات حمل‌­ونقل هوشمند قرار مي­‌گيرند. چنين اقدامي (ناديده گرفتن طيف فرکانسي اختصاص يافته براي کاربردهاي ايمني)، ‌‌‌بي احتياطي ، ناموجه و عدم توجه به علاقه‌­مندي آشکار جامعه مي­باشد.»

تنظيم اين تقاضانامه در يک زمان مهم صورت گرفته است که  بسياري از فناوري­هاي ITS آماده مي­‌شوند تا به جرياني که بخش حساسي ازIOT (اينترنت اشياء) محسوب مي­گردد وارد شوند. شرکت جنرال موتورز استفاده از DSRC را در برخي  از خودروهاي مدل سال 2017 خود برنامه­‌ريزي کرده است و چندين مرکز جاده­‌اي نيز قبلاً يا اکنون به کاربرد اين فناوري در تقاطع­‌ها، ايستگاه­هاي جاده‌­اي و ساير نقاط حادثه­‌خيز روي آورده‌­اند.

وزارت حمل­‌ونقل آمريکا، مراکز حمل­‌ونقل ايالتي و صنعت حمل­‌ونقل هوشمند به دنبال آن هستند که DSRC به يک استاندارد در سطح ملي براي تمام خودروها و سامانه­‌هاي کنترل ترافيک تبديل شود که اجازه مي­‌دهد خودروها با يکديگر ( V2V)، با چراغ­هاي راهنمايي (V2I) و حتي با عابرين پياده و دوچرخه­‌سواران و موتورسيکلت‌­سواران (V2X) براي جلوگيري از تصادفات و کاهش ازدحامات ترافيکي ارتباط برقرار کنند. DSRCحفاظت­هاي مستحکمي را براي امنيت و حريم خصوصي در برمي­گيرد و تخمين زده مي­‌شود که سامانه­‌هاي مبتني بر آن مي­توانند تا 80 درصد از تصادفات غير مرتبط با اختلال حواس رانندگان (ناشي از مصرف مشروبات الکلي و مواد مخدر) را کاهش داده و به نجات جان هزاران نفر در هر سال بيانجامند.

تقاضانامه تنظيم شده به کنگره، کميسيون FCC، مسئولين بزرگراه­های ايالتی و نهادهاي فدرال که صلاحيت تصميم‌­گيري در خصوص موضوعات ملي حمل­ ونقل دارند اعلام مي­کند که جمع‌­بندي مجددي در خصوص DSRC و کامل بودن آن براي توسعه سامانه­‌هاي حمل‌­ونقل هوشمند به عنوان مناسبترين راهکار جهت تحقق ايمني عمومي داشته باشند و اينکه ساير اهداف حمل­‌ونقل در سطح کشور بر مبناي اين ابتکار ملي محقق خواهند شد. اين تقاضانامه به کميسيون مي­گويد که نبايد فرآيند رو به پيشرفت DSRC متوقف شود و يا با مصالحه به تأخير بيافتد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.