| کد خبر: 34572 |

شهرداری‌ها اتوبوس برقی بخرند

تین نیوز | نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها برای جبران کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی خود، از فرصت معافیت اتوبوس‌های هیبریدی از برخی عوارض گمرکی و مالیاتی استفاده کنند.
 
جعفر قادری در نخستین همایش حمل‌ونقل و ترافیک اظهار داشت: بخش حمل‌ونقل در توسعه اقتصادی کشورها نقش بسیار مهمی دارد و با ایجاد زیرساخت نقل‌وانتقال کالا و خدمات، در اشتغال و رونق کسب‌وکار سهم بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد.
 
وی افزود: علاوه بر اینها کیفیت حمل‌ونقل در عدالت اجتماعی و سلامت و هزینه‌های درمان نیز اثرگذار است.
 
وی با تأکید بر این که توزیع سهم حمل‌ونقل‌های مختلف زمینی، ریلی و هوایی در کشور مناسب نیست، اضافه کرد: بخش خصوصی در حمل‌ونقل کشور ما سهم خوبی ندارد و با توجه به محدودیت منابع لازم است که این وضعیت تغییر کند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل ریلی به‌مراتب از سایر شیوه‌های حمل‌ونقل مقرون‌ به ‌صرفه‌تر است و در همین زمینه مجلس قانون حمایت از حمل‌ونقل ریلی را طرح کرد تا هر سال منابعی به این امر اختصاص یابد.
 
قادری بیان کرد: علاوه بر اینها امکان استفاده از فاینانس، فروش اوراق مشارکت و سایر شیوه‌های تأمین مالی در این بخش مدنظر قرارگرفته است.
 
استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای احداث زیرساخت‌های ریلی
قادری یادآور شد: امکان استفاده بخش خصوصی از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقلی وجود دارد.
 
به گفته وی، در همین زمینه مجلس با لایحه دیگری موافقت کرد که شهرداری‌ها اجازه پیدا کنند در بخش حمل‌ونقل ریلی فعالیت داشته باشند، ضمن این که در شورای اقتصاد حدود 15 میلیارد دلار را برای حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری مصوب شده است.
 
قادری گفت: در قانون فعلی نیز در بحث حمل‌ونقل ریلی بودجه‌ای داریم که شهرداری‌ها به هر میزان اوراق مشارکت را برای خطوط ریلی منتشر کردند، 50 درصد از هزینه آن را دولت پرداخت کند.
 
لزوم حضور بخش خصوصی در مباحثی مانند کنترل جاده‌ها از طریق دوربین و ضرورت ایجاد مشوق‌هایی برای حضور بخش خصوصی در حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی دیگر مواردی بود که قادری در سخنان خود مورد تأکید قرار داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.