| کد خبر: 18519 |

نرخ بلیط مترو شیراز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان خواهد بود

تین نیوز | رئیس شورای شهر شیراز گفت: نرخ بلیط مترو شیراز حدود 600 تا 700 تومان خواهد بود.
 
غلام مهدی حقدل ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر شیراز از مراحل پایانی کار مترو شیراز در جمع خبرنگاران تاکید کرد: نیمه اول و در هفته دولت فاز یک خط اول مترو شیراز راه اندازی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: مردم 12 سال سختی ها را تحمل کردند و در شهریور ماه و با حضور معاون رئیس جمهور فاز یک از خط یک مترو افتتاح می شود.
 
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه مسیر افتتاح این پروژه 10.5 کیلومتر است یادآور شد: مترو شیراز بزرگترین پروژه ملی استان است کیفیت، حجم و تکنولوژی به دست متخصصین ایران راه اندازی شده است.
 
حقدل ادامه داد: ضعف و مشکلاتی در این خصوص به طور حتم وجود دارد اما باید به خاطر بسپاریم که این کار بزرگ باید انجام می شد.
 
وی افزود: تا سال 95 فاز دوم خط یک نیز به اتمام خواهد رسید که البته برای این مهم حدود 800 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.
 
رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: از جمله خصوصیت هایی که باید برای مترو مد نظر قرار داد رفع مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا است و از طرفی باید توجه کرد که مترو ارزان قیمت است و یارانه قیمت را شهرداری پرداخت می کند.
 
حقدل تاکید کرد: خط دو شیراز نیز که از منابع فاینانس تامین می شود تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی خواهد شد که در این خصوص قرارگاه خاتم النبیا اعلام آمادگی کرده است.
 
وی ادامه داد: بحث شروع مطالعات راه اندازی خط سه مترو شیراز نیز در پایان سال انجام می شود.
 
رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه راه اندازی قطار شهری باعث کاهش ترافیک در شیراز خواهد شد، گفت: قطار شهری در هر روز 45 هزار نفر را جابه جا می کند وهر خط  قطار شهری 10 درصد بار ترافیکی را کم خواهد کرد بنا بر این راه اندازی فاز یک خط یک مترو شیراز باعث کاهش پنج درصدی ترافیک می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.