| کد خبر: 18201 |

قطار شهری شیراز نیمه دوم شهریور راه‌اندازی می شود

تین نیوز | شهردار شیراز گفت: فاز یک قطار شهری شیراز نیمه دوم شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز یک خط یک قطارشهری شیراز آماده بهره‌برداری بوده و در نیمه دوم شهریورماه امسال با حضور مسئولان ارشد کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه تمام مراحل تست قطارشهری انجام شده، افزود: بعضی از رام‌های قطارشهری ما 5 هزار کیلومتر بدون مسافر حرکت کرده و مراحل مختلف تست آن سپری شده است.
 
شهردار شیراز با اشاره به اینکه 10 و نیم کیلومتر فاز یک خط یک به طور کامل تست شده، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم حمل و نقل ریلی در شهر شیراز تحول بزرگی در حمل و نقل درون شهری به وجود می‌آید.
 
پاک‌فطرت  با تشکر از اسدالله حاجی زمانی، مدیریت قطار شهری شیراز، تصریح کرد: پیشرفت پروژه قطارشهری مرهون تلاش و تخصص ایشان بوده و در این مدت پیشرفت فیزیکی و نتایج خوبی حاصل شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در این زمینه قطار شهری شیراز از دیگر کلان‌شهرهای کشور جلوتر است، اظهار کرد: شهرداری شیراز 10 و نیم کیلومتر  از قطار شهری را آماده بهره‌‌برداری کرده و در حال ادامه ساخت خط یک است در حالی که در یکی از شهرها 6 کیلومتر و در شهر دیگری فقط 4 و نیم کیلومتر آماده شده است.
 
شهردار شیراز با ابراز امیدواری از اینکه خط یک قطارشهری شیراز تا دو سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری برسد، افزود: در برخی از ایستگاه‌های این پروژه مانند ایستگاه امام حسین(ع) و زند تابه‌حال کاری انجام نشده بود اما ساخت این ایستگاه‌ها نیز آغاز شده و در مدت 18 ماه به ایستگاه ولی‌عصر(عج) و میدان الله متصل می‌شود.
 
پاک‌فطرت با بیان اینکه سپاه پاسداران همکاری خوبی در ساخت پروژه‌های عمرانی با شهرداری دارد، خاطرنشان کرد: ساخت و راه‌اندازی خط دو قطارشهری شیراز به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده و امید است که تا 4 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.