| کد خبر: 166810 |

◄ افزایش 15 درصدی کرایه بار استان فارس

روز گذشته جمعی از کامیون داران به نشانه اعتراض به نرخ پایین کرایه باربری در این استان و عدم نظارت کافی برای جابه‌جایی بار در پایانه بار شیراز تجمع کردند.

تین نیوز

روز گذشته جمعی از کامیون داران به نشانه اعتراض به نرخ پایین کرایه باربری در این استان و عدم نظارت کافی برای جابه‌جایی بار  در پایانه بار شیراز تجمع کردند.

به گزارش تین‌نیوز، افزایش حق بیمه و کمیسیون باربری، قیمت لاستیک، گازوییل و روغن در کنار عدم‌حمایت از کامیون داران حتی از طرف اتحادیه کامیون داران کارد را به استخوان آن‌ها رسانده است.

رشد 40 درصدی قیمت روغن و زیادشدن ورودی پایانه‌ها حتی تا 12 هزار تومان در برخی شهرها نیز از دلایل دیگری است که این کامیون دار با اشاره به آن گریز دوباره‌ای به کاهش نرخ بار در استان فارس می‌زند و تأکید می‌کند که در شهرهایی مثل سمنان هرسال 20 درصد به کرایه حمل بار افزوده می‌شود این در حالی است که در فارس این مقوله موضوعیت ندارد و باربری هر کاری دلش خواست انجام می‌دهد.

به گفته کامیون داران، باربری باید 11 درصد حق کمیسیون  از کامیون داران بگیرند اما گاهی 40 تا 50 درصد  و حتی تا هفتاد هشتاد درصد از آن‌ها دریافت می‌کند و نظارت در این میان، صفر است.

نداشتن سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، نبود استراحتگاه،  سختی کار زیاد در سرما و گرما از  دیگر مشکلاتی است که کامیوندارن مطرح کردند.

آن‌ها اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده را خیانت به‌حق و حقوق کامیون دار و نادیده گرفتن زحمات آن‌ها می‌دانند و می‌گویند: ماشینی که 30 سال در سیستم حمل بار، نقش داشته را به قیمت مفت برمی‌دارند و در قبالش یک ماشین 500 میلیونی می‌دهند که کامیون دار مجبور است تا آخر عمرش کار کند تا بتواند اقساط سنگین و سودهای غیرمتعارف وام‌های آن را بپردازد.

به عقیده آن‌ها  اتحادیه کامیون داران در قبال پولی که دریافت می‌کنند حمایتی  لازم را انجام نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه کامیون داران فارس درباره تجمع اعتراض‌آمیز کامیون داران در پایانه بار شیراز گفت: ماجرای کمبود گازوییل، گرانی بیمه، نرخ پایین کرایه، افزایش قیمت لوازم ماشین‌های سنگین و البته میزان کم سهمیه سوخت دلیل اصلی اعتراضات جامعه کامیون داران است.

امیرحسین برومند به درآمد پایین حمل کالا برای رانندگان اشاره کرد و از افزایش 15 درصدی کرایه بار خبر داد و گفت: طی مذاکرات فوری که با کانون کامیون داران کشور داشتیم، قرار شد رانندگانی که باید دو برابر بیمه پرداخت کنند برای این‌که این ماه جریمه شامل حالشان نشود، حق بیمه را پرداخت نمایند اما ماه بعد بستانکار تلقی گردند.

برومند در ادامه گفت :حل مشکلات ورودی پایانه‌ها آن‌هم برای رانندگانی که پس از ورود به پایانه به دلایلی مثل عدم ساماندهی بار موفق به بارگیری نمی‌شوند نیز  ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبر جنوب، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس ضمن دادن قول پیگیری مشکلات جامعه کامیون داران فارس گفت:  اعتراض دیروزِ کامیون داران شیراز یک تجمع صنفی است که انباشت مشکلات گذشته علت اصلی آن بوده است.

علیرضا سیاه پور گفت: کامیون داران باید در مجامع رسمی و کارشناسی، مسائل و مشکلات خود را منطقی، مطرح کنند.

او تأکید کرد: همان‌گونه که کنترل و نظارت بر عملکرد کامیون داران به عهده ماست و در برابر تخلفات با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود همان‌طور هم موظف به دفاع از حقوق آن‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام مدت دوسال است که به تمام مسئولین نامه نوشته و مشکلات را گزارش کرده ایم .
    مسئولین و خبرنگاران محترم رسانه تین نیوز کم وبیش در جریان پیگیریها و جلسات گروه تلگرامی علم وعمل با مسئولین ذیربط میباشد .
    با این همه دریغ از توجه یک مسئول.
    الان هم که میبینید مسئله توقف سراسری کامیونها کلید خورده و در حال عملیاتی شدن است که مسئولین محترم شیشه شاسی بلندها را کمی پائین کشیده اند.