| کد خبر: 159268 |

بهره‌برداری از 3 طرح عمرانی حمل‌و نقل جاده‌ای فارس در دهه فجر

همزمان با فرا رسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر، فجر انقلاب اسلامی سال جاری 6 طرح عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس شامل 3 طرح آغاز عملیات اجرایی (کلنگ زنی) و 3 طرح عمرانی به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

همزمان با فرا رسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر، فجر انقلاب اسلامی سال جاری 6 طرح عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس شامل 3 طرح آغاز عملیات اجرایی (کلنگ زنی) و 3 طرح عمرانی به بهره برداری می‌رسد.

مهندس علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی آغاز عملیات اجرائی و بهره برداری از طرح های عمرانی این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: بهره برداری رسمی از دو مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی در محور پرتردد جهرم – لار هر یک به طور جداگانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ 25هزار میلیون ریال (مجموعاً 5هزار میلیون ریال ) که بر اساس آن برای بیش از 50 نفر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت از جمله طرح های عمرانی تحت نظارت و هدایت این اداره کل در این ایام می باشد که در هر یک از این طرح ها با هدف ارتقاء سطح خدمات منسجم و متمرکز به مسافران و رانندگان تأسیسات مختلفی شامل: جایگاه سوخت دو منظوره (بنزین و گازوئیل) ، غرف تجاری، نمازخانه و سرویس های بهداشتی، فضای سبز و مکان بازی کودکان، توقفگاه های وسائط نقلیه سبک و سنگین و راه دسترسی پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، وی همچنین افزود: این مجتمع های خدماتی رفاهی ظرف مدت 2سال در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل و تولید و اشتغال) و دولت خدمتگذار تدبیر و امید احداث گردیده و در راستای حمایت از سرمایه گذاران و مجریال ن این طرح مبلغ 6 هزار میلیون ریال ل(معادل600 میلیون تومان) از سوی این اداره کل هزینه راه های دسترسی (رمپ های ورودی و خروجی) آنان شده است.

مهندس سیاهپور با اشاره به این که با بهره برداری از این دو مجتمع تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان به 38 باب خواهد رسید، افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد 3 مجتمع دیگر آماده بهره برداری گردد ضمن آنکه از تعداد 126 موافقت اصولی صادر شده این اداره کل به متقاضیان، تعداد 21 مجتمع در حال احداث و روند پیشرفت فیزیکی 30 الی 70درصد می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در ادامه به دیگر طرح های عمرانی (آغاز عملیات اجرایی و افتتاح) این اداره کل اشاره کرد و افزود: پاسگاه پلیس راه نورآباد(ممسنی) واقع در محور نورآباد – قائمیه با هدف کنترل و نظارت بهینه بر تردد وسائط نقلیه و افزایش سطح ایمنی و ترافیک با رویکرد جدی به کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن ظرف مدت یکسال با اعتباری بالغ بر 25 هزار میلیون ریال توسط این اداره کل احداث شده است.

مهندس سیاهپور اضافه کرد: با توجه به ضرورت نوسازی و اجرای تعمیرات اساسی در سه پاسگاه پلیس راه شیراز – سپیدان، شیراز-فسا و کازرون با پیگیری های مداوم تصمیم به احداث ساختمان های جدید این پاسگاه ها گردیده که با اعتبار پیش بینی شده 67هزار میلیون ریال ل(مجموع) در ایام دهه فجر کلنگ زنی و وارد مرحله اجرایی عملیات احداث ظرف مدت یکسال خواهد شد.

 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.