| کد خبر: 156629 |

مهندس سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس تشریح کرد:

شبکه سیر شرکتهای مسافربری ، شبکه ارتقاء ارایه خدمات مطلوب به مسافران

یکی از ارکان مهم بخش حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای شرکت‌های مسافربری هستند. شرکت مسافربری در قبال حق‌الزحمه دریافتی از مسافر مسئولیت سفر از ابتدا تا انتها را برعهده دارد و مکلف است با مدیریت مناسب، سفری ایمن و با خدمات مطلوب را برای مسافران فراهم نماید.

تین نیوز

یکی از ارکان مهم بخش حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای شرکت‌های مسافربری هستند. شرکت مسافربری در قبال حق‌الزحمه دریافتی از مسافر مسئولیت سفر از ابتدا تا انتها را برعهده دارد و مکلف است با مدیریت مناسب، سفری ایمن و با خدمات مطلوب را برای مسافران فراهم نماید.

درگذشته تعداد محدودی شرکت‌های مسافربری در سطح کشور وجود داشتند که این امر را بر عهده داشته و با توجه به اینکه خود رأساً سرمایه‌گذار در بخش تأمین ناوگان و دارای نام و نشان معروف و معتبر در میان مشتریان بودند هم خدمات مطلوبی را ارائه می‌نمودند و هم برای جلب و جذب مشتری با یکدیگر رقابت سالمی داشتند و این شرکت‌ها دارای شبکه گسترده تحت مدیریت خودشان در شهرستان‌ها بوده و در نزد مردم نیز کاملاً شناخته‌شده بودند.

شایان‌ذکراست طی سال های گذشته به لحاظ سیاست‌های اتخاذشده کمیت شرکت‌های جدید مسافربری دارای تعداد ناوگان محدود و ناکافی در کشور افزایش یافت به ‌نحوی‌که از تعداد چند ده شرکت مسافربری در سطح کل کشور به تعداد ۲۵۰۰ شرکت مسافربری در سال جاری بالغ گردیده و متقاضیان بدون سرمایه‌گذاری کافی در این بخش فعال شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس  با ذکر مطالب فوق افزود: طرح شبکه سیر با هدف برندسازی در سطح کشور به اجرا درآمده که تعداد 97 شرکت و شعبه اتوبوسی در استان فارس مشمول این طرح شده اند و از این تعداد 83 درصد بطور کامل و17 درصد درحال انطباق می باشند که پیش بینی می گردد تا پایان آذرماه تمام نواقص مرتفع گردد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس مهندس علیرضا سیاهپور ادامه داد: با بازنگری ضوابط تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های مسافربری داخلی و با بازنگری ضوابط حمل‌ونقل مسافر و ابلاغ ضوابط جدید، با حذف برخی موانع دست‌وپا گیر فازهای قبلی ازجمله حذف الزام به تغییر نام در اداره ثبت شرکت‌ها به نحو قابل‌ملاحظه‌ای تسهیل و تسریع گردید تا این طرح بتواند در ادامه با سهولت بیشتری برای شرکت‌های حمل‌ و نقل به اجرا درآید و با این اقدام شرکت‌های مسافربری اتوبوسی در کل کشور به‌منظور سرویس‌دهی به مقاصد خود ‌باید یا دارای نمایندگی طرف قرارداد در مقصد باشند که این نمایندگی صرفاً می‌تواند بانام و تابلو شرکت اصلی به فعالیت بپردازد و یا باید شعبه‌ای در مقصد دایر نمایند که شعبه نیز همنام و زیرمجموعه شرکت اصلی خواهد بود.

وی تصریح کرد: شبکه سیر به مسافران و شرکتهای مسافری فعال ، این اجازه را میدهد که برحسب سلیقه و نوع خدمات هرشبکه ، مجاز به انتخاب برند خود در تمام کشور باشند . همچنین رقابت ایجاد شده در شبکه سیر هر برند ، در بهبود کیفیت خدمات و همسان سازی آن در سطح کشور نقش بسزایی را ایفا می نماید.

مهندس سیاهپور تأکید کرد: همچنین عدم توانایی شرکتها در ورود به شبکه سیر و انطباق خود با استانداردهای آن به منزله عدم فعالیت و حذف شرکت از سیستم حمل و نقل مسافر محسوب شده که امید است در این راستا شاهد تشکیل شرکتهای توانمند در عرصه خدمات مسافری باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در پایان با تأکید بر تلاش حوزه حمل و نقل بر ارایه مطلوبترین خدمات به مسافرین تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب به مردم اولویت اصلی حوزه حمل و نقل است و فعالیت ها و سیاست گذاری ها به گونه ای است تا مسافر احساس امنیت در دریافت خدمات مطلوب کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.