| کد خبر: 153500 |

هواپیمایی زاگرس تعدادی از مسافرانش را به هواپیما راه نداد

سردرگمی در پرواز 4076

شرکت هواپیمایی زاگرس در اقدامی عجیب بدون سوار کردن بخشی از مسافران خود در فرودگاه شیراز و قبل از ساعت تعیین شده برای پرواز گیت‌های ورودی مسافران را بست. این اتفاق در حالی رخ داده که مسافران براساس قوانین موجود حداقل 40 دقیقه قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شده و منتظر اعلام سوار شدن به هواپیما بودند.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی زاگرس در اقدامی عجیب بدون سوار کردن بخشی از مسافران خود در فرودگاه شیراز و قبل از ساعت تعیین شده برای پرواز گیت‌های ورودی مسافران را بست. این اتفاق در حالی رخ داده که مسافران براساس قوانین موجود حداقل 40 دقیقه قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شده و منتظر اعلام سوار شدن به هواپیما بودند.

به گزارش روزنامه صبح نو، در گذشته شرکت‌های کوچک توان ورود به عرصه سفرهای هوایی را نداشتند و پروازها در انحصار یک یا دو شرکت دولتی بزرگ بود که این موضوع خود مشکلاتی را نیز دربر داشت. با این حال تعداد مسافران هم آنقدری نبود که نیاز به حضور شرکت‌های دیگر در این عرصه باشد.

با افزایش مسافران سفرهای هوایی و مساعد شدن شرایط حضور ایرلاین‌ها در این عرصه، شرکت‌های کوچک‌تر این فرصت را یافتند تا خود را به‌عنوان شرکت‌های هواپیمایی و ارائه‌دهنده خدمات پروازی به کشور معرفی کنند. با حضور شرکت‌های کوچک‌تری که توانسته بودند هواپیما نیز به کشور وارد کنند این صنعت شکل دیگری به خود گرفت از طرفی هم مسافران توانستند با افزایش فضای هواپیمایی کشور، راحت‌تر از قبل برای سفرهای خود بلیت تهیه کنند.

این اتفاق خوبی در فضای سفرهای هوایی در کشور بود اما مشکلی که به‌وجود آمد کم‌رنگ‌تر شدن نظارت‌ها بر فعالیت ایرلاین‌ها و همچنین تضییع بیشتر حقوق مسافران بود. بسیاری از هواپیماهایی که در اختیار این ایرلاین‌ها قرار دارد دسته چندم و با حداقل امکانات و همچنین صندلی‌های اتوبوسی هستند که حتی فضای کافی برای نشستن را هم ندارند.

با وجود همه مشکلات و کمبودها، با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، شرکت‌ها این فرصت را پیدا کردند تا بسته به شرایط قیمت بلیت خود را تعیین و به مشتری‌ها عرضه کنند. در این بخش هم نارضایتی‌هایی وجود دارد اما در میان همه مشکلاتی که هست تأخیر در پروازها را هم نباید فراموش کرد که گاها به ساعت‌ها می‌کشد.

پرواز 4076

همه ایرلاین‌ها در برخی از پروازهای خود به دلایل مختلف دارای تأخیر هستند اما برخی از ایرلاین‌ها به این تأخیر شهرت دارند که از آن جمله می‌تواند به هواپیمایی زاگرس اشاره کرد که بسیاری از مسافران خرید بلیت این هواپیمایی را آخرین گزینه خود می‌دانند.

هواپیمایی زاگرس یکی از پر‌تاخیرترین ایرلاین‌هاست اما اتفاقی که روز چهارشنبه در شیراز رقم خورد نه تنها ارتباطی به تأخیر ندارد بلکه می‌توان گفت کلی هم عجله در کار بوده. روز چهاشنبه گذشته سوم آبان پرواز شیراز به تهران این هواپیمایی در اقدامی عجیب 30 دقیقه زودتر از ساعت تعیین شده برای حضور مسافران، درهای گیت را بسته و به آنها اجازه سوار شدن نداده است.

خانم رؤیا افسریان از مسافران پرواز 4076 هواپیمایی زاگرس، قرار بود روز چهارشنبه با این هواپیمایی از شیراز به تهران بیاید که با بسته شدن زودتر از موعد گیت ورود به هواپیما، از این پرواز جا ماند. افسریان درباره این اتفاق در فرودگاه شیراز به «صبح نو» می‌گوید: «من همیشه سعی می‌کنم به‌صورت الکترونیکی بلیت هواپیما را تهیه کنم، برای سفرم به تهران نیز بلیت پرواز را از طریق اینترنت و از روز قبل و از هواپیمایی زاگرس تهیه کردم.»

او ادامه می‌دهد: «پرواز من ساعت 7:50 صبح بود و با توجه به اینکه باید حداقل 40 دقیقه قبل از پرواز برای تحویل وسایل و سایر امور در فرودگاه حضور پیدا می‌کردم، ساعت 7 صبح خودم را به فرودگاه رساندم. تقریباً ساعت 7 و 25 دقیقه بود که برای گرفتن کارت پرواز به کانتر این شرکت در فرودگاه شیراز مراجعه کردم اما با اتفاق عجیبی روبه‌رو شدم. درهای گیت ورود به هواپیما بسته شده بود و به من و چندین مسافر دیگر اجازه سوار شدن به هواپیما داده نشد.»

مسوول پرواز گم شد!

در همه فرودگاه‌های کشور نماینده ایرلاین ها و همچنین مسوول پرواز آن ایرلاین برای اطمینان از اینکه مسافران مربوط به آن پرواز جانمانده اند یا مشکلی ایجاد نشده، حضور دارند. با توجه به اینکه فرودگاه شیراز بین‌المللی است و مسافران زیادی دارد حضور مسوولان شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از سردرگمی مسافران ضروری است اما با بروز این مشکل برای مسافران پروز 4076 زاگرس مسوول پرواز و عوامل این هواپیمایی ناپدید شدند.

افسریان در ادامه تشریح این اتفاق با اشاره به اینکه برای پیگیری موضوع تصمیم گرفتم با سایر مسافرانی که پشت گیت مانده بودند به مسوول پرواز مراجعه کنیم، ادامه می‌دهد: «با وجود اینکه حداقل 25 دقیقه به پرواز مانده بود و مسافران زیادی هم پشت گیت مانده بودند اما نتوانستیم مسوول پرواز هواپیمایی زاگرس را پیدا کنیم.»

او اضافه می‌کند: «وقتی به کانترهای تحویل بار که از عوامل همین هواپیمایی بودند نیز مراجعه کردیم در کمال تعجب آنها نیز حضور نداشتند، از مسوولان سایر کانترها هم که وقتی درباره آنها سؤال پرسیدیم اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.»

استرداد؛ پول یا حق!

با وجود مشکلی که هواپیمایی زاگرس برای مسافران پرواز 4076 خود ایجاد کرده بود و وضعیت غیب شدن آنها، انتظار می‌رفت تا مسوولان فرودگاه برای مسافران این پرواز کاری انجام دهند. حداقل کاری که باید برای مسافرانی که با این تخلف از سوی شرکت‌های هواپیمایی روبه‌رو می‌شوند انجام شود شاید استرداد وجه بلیتی است که از آن استفاده نکرده‌اند.

این مسافر جا مانده از پرواز 4076 هواپیمایی زاگرس می‌گوید: «در زمان خرید بلیت اینترنتی گزینه‌ای با عنوان استرداد وجه در صورت بروز مشکل از طرف شرکت هواپیمایی برای مسافران وجود داشت اما با وجود این مشکلی که از سوی هواپیمایی ایجاد شد، یک ریال از وجه بلیت هم به ما برگردانده نشد.»

او اضافه می‌کند: «با توجه به اینکه هیچ‌کس در فرودگاه شیراز نه از عوامل فرودگاه و نه از عوامل هواپیمایی زاگرس پاسخگوی ما نبودند، به ناچار مجبور به خرید مجدد بلیت از یک شرکت دیگر شدم اما این اتفاق باعث شد تا به قرار کاری‌ام نرسم و بیشتر ضرر کنم.»

شرکت‌های هواپیمایی در کشور می‌دانند دستگاهی روی آنها نظارت ندارد و حق هم با مشتری نیست! و هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند. این رفتار زورگویانه شرکت‌های هواپیمایی در کشور باعث بروز نارضایتی‌های زیادی شده و همچنان ادامه دارد.

 

منبع: صبح نو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.