| کد خبر: 14987 |

قطار شهری شیراز یک گام به بهره برداری نزدیک تر شد

تین نیوز | با ورود سومین رام (هر رام معادل پنج واگن است)از مجموع چهار رام مورد نیاز برای راه اندازی فاز اول خط یک مترو شیراز، این پروژه یک گام به بهره برداری نزدیک تر شد.
 
این رام قطار در حالی وارد شهر شیراز شد که تا پیش از این دو رام (10 واگن) از مجموع چهار رام وارد شیراز شده بود و با ورود رام سوم تعداد واگن های وارد شده به شیراز به 15 واگن رسید.
 
به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز، بهره برداری از فاز اول خط یک قطار شهری شیراز با استفاده از چهار رام یعنی 20 واگن انجام خواهد شد و تلاش می شود این مهم تا اواخر شهریورامسال عملیاتی شود.
 
اسدالله حاج زمانی افزود: واگن ها پس از ورود نیاز به انجام آزمایش سرد و گرم دارند وانجام این کار بر روی واگن های رام سوم که تازه وارد شیراز شده به زودی و پس از اتمام آزمایش سرد و گرم بر روی رام دوم آغاز می شود.
 
جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه های فارس روز 27 خرداد امسال با حضور درایستگاه میدان نمازی شیراز سوار بر پنج واگن مترو شیراز که آزمایش سرد و گرم بر روی آنها انجام شده بود شدند و مسیر ایستگاه نمازی تا ایستگاه میدان احسان را ظرف مدت 15 دقیقه پیمودند.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز، درجریان این بازدید، طول خط یک مترو شیراز را 24 و نیم کیلومتراعلام کرد و گفت: فاز اول این خط به طول 10 و نیم کیلومتر هم اینک آماده بهره برداری است و با ورود هر 20 واگن و انجام آزمایش سرد و گرم مسیر برای استفاده شهروندان باز خواهد شد.
 
حاج زمانی، ظرفیت جابه جایی مسافردرفاز اول خط یک قطار شهری شیراز را 50 هزار مسافر در روز بیان کرد و افزود: درصورت بهره برداری کامل از کل پروژه، امکان جابه جایی 18 هزار مسافر درهرساعت فراهم خواهد شد.
 
تاسیس سازمان قطار شهری شیراز در سال 1380 بود ولی آغاز عملیات اجرایی خط یکم قطار شهری این کلانشهر در سال 1381 صورت گرفت.
 
از آن زمان تاکنون مردم شیرازبا راه بندان ناشی از استقرار کارگاه های این قطار شهری در مراکز پررفت وآمد مواجه شده اند.
 
یکی از آرزوی مردم شیراز به ثمر نشستن مترو در این شهر است شاید منجر به تعطیل شدن عملیات کندن خیابان ها شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.