| کد خبر: 12943 |

قطار شهری شیراز در پیچ و خم وعده‌های مسئولان

تین نیوز | پس از قول مسئولان برای راه‌اندازی قطار شهری تا پایان خرداد ماه سال ۹۳، اکنون تیرماه هم از نیمه گذشته اما بازهم خبری از قطار شهری نیست.
 آذرماه 92 ، بود که هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در حاشیه بازدید از طرح قطار شهری شیراز درجمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین واگن های قطار شهری شیراز وارد بندرعباس شده و آماده بارگیری به مقصد شیراز است که امیدواریم با ورود سریع این واگن ها به شیراز، نخستین واگن امسال بر روی ریل قرار گرفته و به حرکت درآید.
 
البته واگن ها نیز خود ماجراها دارد تقریبا از اواخر آذر ماه سال 90 خرید واگن های قطار شهری مصوب شد و مسئولان وقت در تکاپوی خرید آن بودند.
 
سال 1392  نیز با وعده امروز و فردای مسئولان مختلف مبنی بر اینکه"واگن های خریده شده از چین میرسد"  گذشت، تا اینکه اواخر سال 92 یعنی 20 اسفند ماه نخستین رام که شامل 5 واگن بود وارد شیراز شد و براساس قول شهردار باید این واگن ها پس از تست سرد و گرم و ورود بقیه واگن ها پس از 3 ماه یعنی اواخر خرداد ماه 93 آماده  بهره برداری می شد.
 
خبری که باز هم  همه رسانه های استان به آن پرداختند.
 
اما درست در موعد مقرر برای بهره برداری از قطار شهری شیراز، باز هم خبری از افتتاح نشد و تنها خبرنگاران برای بازدید از قطار شهری  دعوت شدند و انگار نه انگار که قرار بوده قطار شهری پس از 13 سال بالاخره به بهره برداری برسد تا مردمی که 13 سال مشکلات مترو دار شدن را به دوش کشیدند از آن استفاده کنند.
 
شاید طولانی شدن روند بهره برداری از قطار شهری سبب شده مترو شیراز تاکنون به جای حمل و نقل، کارایی موزه داشته باشد و دائم تورهای مختلف برای مسئولان، دانشجویان  و خبرنگاران به راه افتد که قطار شهری را ببینند.
 
اسدالله حاجی زمانی مدیر عامل قطار شهری شیراز  اظهار کرد: تا کنون 10 واگن از واگن های خریداری شده ، وارد شیراز شده و 10 واگن دیگر نیز در بندر عباس است تا مراحل ترخیص آنها انجام شود.
 
حالا پس از بازدید خبرنگاران این بار، شهردار شیراز از قطار شهری بازدید کرده و وعده ای دیگر داد: قطار شهری شیراز شهریور ماه به بهره برداری می رسد!
 
البته این نخستین باری نیست که مسئولان وعده افتتاح قطار شهری را می دهند و عملی نمی شود، در دولت های مختلف شهرداران، استانداران و شهرداران مختلف  وعده های مختلفی برای راه اندازی قطار شهری شیراز داده اند چه قبل از تحریم ها و چه بعد از آن.
 
حال منتظریم ببینیم شهریور ماه بالاخره موعد آخرین وعده مسئولان است یا این قصه سر دراز دارد.
 
خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دیدار از قطار شهری نیز گفته بود: راه اندازی  مترو شیراز نباید طولانی می شد، اما  تحریم ها راه اندازی این مترو را به تاخیر انداختند.
 
البته مردم شیراز 13 سال مشکلات متعدد را برای مترو دار شدن تحمل کردند دشمن را خوب می شناسند و تحریم ها را می فهمند اما با وعده های گاه و بیگاه مسئولان چه کنند؟
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.