| کد خبر: 164498 |

◄ (تصاویر) طولانی‌ترین خط آهن جهان

قطار چین- اروپا از شهر « یی وو» چین شروع می‌شود، از قزاقزستان، روسیه، روس سفید، لهستان، آلمان، فرانسه میگذرد و در پایان روز بیست ویکم به پایتخت اسپانیا یعنی شهر مادرید می‌رسد.

تین نیوز

اولین سفر طولانی من با قطار از غرب  به شرق ترکیه بود. به هیچ وجه با اتوبوس مقایسه نکنید. چون آنقدر  مسیر این سفر زیبا و دیدنی است که گاهی به خود می‌گوییم، نکند این مسیرها حساب شده و به عمد انتخاب شده‌اند. طبیعتی زیبا در برابر دیدگانتان می‌آید که انگار خالق جهان هستی یک یک آنها را نقاشی کرده است وگاهی ساخته‌های دست بشر نیز با معماری زیبا و هارمونی خاصی که با طبیعت ایجاد می‌کند همه چیز را  در آن مسیر چشم نوازتر می‌سازد.

YHT_Turkey_1741x733

وقتی حوصله‌تان سر می‌رود، به کریدور قطار می‌روید، پنجره را باز می‌کنید و با نفس عمیق به تماشای مناظر می‌نشینید. نه ! به کافی‌شاپ و رستوران می‌روید و با نوشیدن چای و قهوه و یا غذای مورد علاقه‌تان ضمن مصاحبت با دیگر مسافران، مناظر زیبا را از پنجره تماشا می‌کنید.  
 

8J5V7E8H

تجربه سفر ریلی من در اروپا با «اینترریل» و در سال 2008 میلادی بود. یک سفر 23 روزه و فراموش نشدنی. طبیعی است که طولانی‌ترین سفر ریلی دنیا نبود اما قطار و زیبایی‌های آن آنقدر برایم جذابیت داشت که مرا وارد این سفر کرد و خاطراتی به یادماندنی را برای همیشه در ذهن من حک کرد. در آن زمان رویاهای زیادی در سر داشتم که باید به آنها جامه عمل می‌پوشاندم  و  سفر راهی برای عملی کردن آنها بود. آشنایی با فرهنگ‎‌ها، ثبت تصاویر مردم و مناظر، همیشه از آرزوهای من بود.

کمی ماجراجویی در این سفر ریلی مرا به خط ریلی دیگری وصل کرد که یکی از طولانی‌ترین خطوط راه‌آهن دنیا است.

درازترین خط ریلی

طولانی‌ترین راه‌آهن دنیا 13هزار کیلومتر تمام است و از 8 کشور می‌گذرد. این راه آهن، چین را به اسپانیا وصل می‌کند. و قطار آن به (China- Europe Block Train)  معروف است.
 

news_pic_20170825_01

قطار چین- اروپا از شهر « یی‌وو» چین شروع می‌شود، از قزاقزستان، روسیه، بلاروس، لهستان، آلمان و فرانسه میگذرد و در  پایان روز بیست ویکم  به پایتخت اسپانیا یعنی شهر مادرید می‌رسد. متاسفانه این مسیر طولانی که می‌تواند بسیار دیدنی باشد کاربرد تجاری و حمل کالا دارد. به بیان دیگر، قطار آن مسافری نیست. کاش میتوانستم به عنوان یکی از خدمه قطار در این مسیر حرکت کنم.

En-Uzun-tren-yolu-768x438

دومین رتبه خط آهن دنیا مربوط به روسیه است (Trans- Siberian Railway) که از «سن پترزبورگ» آغاز و به شهر دیگری در همان روسیه به نام «ولادیوستوک» وصل می‌شود. طول این خط آهن 9300 کیلومتراست و بسیار دیدینی.

transsibirya1-750x400

 

...و چه چیزهایی که در این مسیر زیبا وطولانی نمی‎‌بینی. قطار سن پترزبورگ- ولادیوستوک به حدی جذاب است که با وجود طولانی بودن مسیر، خسته کننده نیست. دیدنی‌های این راه، مسافر را بر سر ذوق می‌آورد و عکاسی و ثبت خاطرات در ایستگاه‌ها و شهرهای مسیر برای مدتی طولانی ما را از رفتن به سفری دیگر بی نیاز می‌کند.

cbw_20171015_russia_C6646

در سومین رتبه، راه آهن 7000 کیلومتری مسکو - پکن (Moscow to Beijing Train) قرار دارد.

 

trans_siberian_map_780x600_0

قطار (Trans Siberian express)  سه کشور روسیه،مغولستان و چین را به هم وصل می‌کند. سفر با این قطار مشتاقان زیادی دارد به خصوص تنها وسیله ای که فرهنگ سه کشور فوق را در یک سفر به گردشکران معرفی می‌کند همین قطار است.

russia_tree_of_desires_on_cape_burhan_of_olkhon_island_on_lake_baikal_1

mongolia_steppe_yurts_0

mongolia_horsemen

mongolia_ulaanbataar_genghis_khan_statue

china_beijing_forbidden_city_2

خوب است که این سفر را از سن پترزبورگ آغاز کنید و بیشتر لذت ببرید. در این راه شاهد مناظری زیبا از فرهنگ مردم و معماری شهری و روستایی خواهید بود. طبیعت زیبای روسیه، مغولستان و چین تصاویری فراموش نشدنی در ذهن شما ثبت خواهد کرد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.