| کد خبر: 161100 |

◄ ضدونقیض‌های «ریل ملی» در شماره 151 هفته‌نامه حمل‌ونقل

شماره 151 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تمرکز بر توسعه حمل‌ونقل ریلی شهری و برون‌شهری منتشر شد.

تین نیوز

شماره 151 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تمرکز بر توسعه حمل‌ونقل ریلی شهری و برون‌شهری منتشر شد.

به گزارش تین‌نیوز، شماره 151 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تیتر اصلی «ریل ملی ان‌شاالله وقتی دیگر» به موضوعی پرداخته که نقل محافل مختلف ریلی است. عده‌ای از کارشناسان این صنعت معتقدند که واردات ریل از خارج، با توجه به امکان ساخت آن در داخل اشتباه است و عده‌ای نیز اساساً زمینه‌های تولید ریل در داخل کشور را تا زمانی‌که به واردات این محصول صنعتی بیشتر توجه می‌شود، فراهم نمی‌بینند و معتقدند که نباید پروژه‌های ریلی را معطل تولید ریل ملی کرد. توضیحات مفصل مربوط به این بحث چالش‌برانگیز را در صفحه7 خواهید خواند.

عکس یک این شماره به عکسی از وزیر نفت و شهردار تهران با عنوان «وعده نسیه وزیر نفت به متروی پایتخت» اختصاص پیدا کرده است. در این گزارش به وعده وزیر نفت مبنی‌بر کمک 500میلیون دلاری به متروی پایتخت در سال 92 اشاره شده است و از آن رهگذر، نقش بی‌بدیل وزارت نفت با اعطای کمک به سیستم یکپارچه حمل‌ونقل عمومی شهری در جهت کاهش مصرف سوخت بررسی شده است. وعده‌ای که هنوز به آن جامه عمل پوشانده نشده است. در این گزارش عنوان شده که وزارت نفت هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منعقد کرده که در آن وزارت نفت متعهد شده به مترو تا سقف یک میلیارد و 400میلیون دلار کمک کند. جزئیات این تفاهم‌نامه را می‌توانید در ادامه مطلب و در صفحه 5 بخوانید.

سرمقاله این شماره به یادداشتی از هوشنگ شهبازی کارشناس صنعت هوایی اختصاص دارد. شهبازی در یادداشت خود ضمن بیان این نکته که عبور پروازهای عبوری از آسمان ایران، برای کشور درآمدزا است، خبر داده که امارات قصد دارد پروازهای خود از آسمان ایران را منتفی کند. این کارشناس باسابقه صنعت هوایی کشور، خطر خروج پروازهای کشورهای دیگر حوزه خلیج‌فارس از آسمان ایران را به‌عنوان اتفاق ثانویِ و متاثر از این تصمیم امارات قلمداد کرده و به نقش نیروی انسانی فعال در صنعت هوایی به‌عنوان سرمایه‌های اصلی صنعت هوانوردی در بازگرداندن پروازها به آسمان کشور اشاره کرده است.

تیترهای اصلی شماره 151: راه‌های زیبا در راهند از صفحه 6 و آینده آسمان ایران روشن است از صفحه 9 هستند.

دیگر عناوین صفحه نخست عبارتند از: پایان خواب زمستانی مسکن در صفحه4؛ توسعه معدن در گرو توسعه حمل‌ونقل در صفحه8؛ محمدرضا الهیار: استراتژی- استفاده بهینه‌تر از سواحل در صفحه10 و راه‌اندازی مغز متفکر شورا در صفحه 11.

طبق روال قبلی می‌توانید برای ارائه نظرات، نقدها و پیشنهادات خود، با  ما از طرق زیر در ارتباط باشید:

شماره پیامک: 30004114

آدرس ایمیل:info@tweekly.ir

شماره تماس: 44603785-021

bot تلگرام: tinnewsbot@

تلگرام:  tweekly_ir@

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.