| کد خبر: 160548 |

◄ 60 درصد مسافران مشهد با خودرو شخصی سفر کردند

مهدی فروزان مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت : امسال طی 10 ماه گذشته 28 میلیون و 590 هزار زائر و مسافر به مشهد مقدس وارد شدند.

تین نیوز

مهدی فروزان مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت :  امسال طی 10 ماه گذشته  28 میلیون و 590 هزار زائر و مسافر به مشهد مقدس وارد شدند. از این تعداد 17 میلیون و 102 هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده اند .

به گزارش تین نیوز، فروزان جمعیت مسافرانی را که با ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای به مشهد رفته اند را پنج میلیون و 774 هزار نفر ، مسافران ناوگان ریلی را دو میلیون و 935 هزار و 467 نفر و مسافرانی را که از طریق فرودگاه بین المللی  به مشهد رفته اند را دو میلیون و 778 هزار و 740 نفر اعلام کرد.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود:  دست اندرکاران تلاش کرده اند با فراهم نمودن امکانات زیرساختی ، خدمات مناسبی به زائران ارائه کنند. به طوری که تعداد قابل توجهی از میهمانپذیرهای واقع در اطراف حرم مطهر رضوی که فاقد ایمنی و شرایط مناسب بودند تخریب شده و از چرخه ارائه خدمت به زائران خارج شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون دو هزار و 22 تاسیسات گردشگری در حال خدمت رسانی به زائران و مسافران در مشهد هستند. از کل این واحدها دو هزار 154 مورد هتل، 318 هتل آپارتمان و390 میهمان پذیر هستند که خدمات اقامتی و اسکان را به زائران و مسافران ارائه می کنند.

فروزان گفت: همچنین 586 خانه مسافر، 18 اقامتگاه بوم گردی، 158 مجتمع پذیرایی و 337 آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری در چرخه خدمات رسانی به زائران و مسافران در مشهد فعال هستند.

وی افزود: علاوه بر این هم اکنون 291 پروژه با سرمایه گذاری 58 هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری خراسان رضوی در دست انجام است که از این تعداد تاکنون 12 پروژه به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: این پروژه ها برای هزار و 720 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند ضمن آنکه اشتغال غیرمستقیم قابل توجهی هم در پی داشته اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.