| کد خبر: 157431 |

برگزیدۀ اولین جشنوارۀ فیلم و عکس راه‌آهن:

راه‌آهن ایران، سرشار از سوژه برای عکاسی

تین نیوز/ حسین جوادی رتبۀ دوم بخش عکس اولین جشنوارۀ فیلم وعکس راه‌آهن: راه‌آهن ایران یکی از زیباترین مسیر های ریلی دنیاست و ظرفیت کم نظیری برای عکاسی دارد

تین نیوز

حسین جوادی رتبۀ دوم بخش عکس اولین جشنوارۀ فیلم وعکس راه‌آهن گفت: راه‌آهن ایران یکی از زیباترین مسیرهای ریلی دنیاست و ظرفیت کم‌نظیری برای عکاسی دارد.

حسین جوادی ورود سازمان‌هایی مثل  راه‌آهن را در برگزاری برنامه‌های هنری مفید خواند و ادامه داد: با این برنامه‌ها هنرمندان احساس می‌کنند که تعاملی میان آن‌ها و سازمان‌های دولتی برقرار شده است و این، هم برای هنرمندان و هم برای راه‌آهن می تواند نتایج خوبی داشته باشد.

وی افزود: در دورۀ پیش، این جشنواره با استقبال خوبی برگزار شد و در این دوره فکر می‌کنم که استقبال خیلی برجسته‌تر شده‌است و فیلم‌سازان وعکاسان زیادی شرکت کرده‌اند. تورهای عکاسی که برگزار شده است، باعث شده تا هر چه بهتر این جشنواره قوام بگیرد و به نظرم اگر دبیرخانه آن‌، استمرار داشته باشد می‌توان امیدوار بود که مثل جشنواره‌های مطرح کشور، دیده شود.

سه خط طلا

این عکاس در پاسخ به این سؤال که برگزاری جلسات نقد عکس و فیلم چقدر می تواند مؤثر واقع شود، این طور بیان داشت: باید برای انجام این کارها، برنامه ریزی داشت. به واقع وقتی اثر هنرمندی مورد نقد قرار می‌گیرد، می توان امیدوار بود که ایراد و اشکالات کار او دیده شود و در مسیر درستی حرکت کند. مطرح کردن نقاط قوت و یا ضعف یک اثر هنری توسط فیلم‌سازان دیگر و کسانی که صاحب نظر هستند، همیشه می تواند نگاه‌های جدیدی را پیش روی هنرمند به تصویر بکشد.

وی موفقیت در این جشنواره را در مضاعف شدن انگیزۀ خود برای ادامۀ کار هنری تأثیرگذار خواند و اظهار کرد: بدون شک انتخاب آثار در جشنواره‌ها به هنرمندان جوانی که تازه در ابتدای مسیر هستند، کمک می‌کند تا مصمم‌تر ادامه دهند و این موضوع برای من هم بی تأثیر نبوده است.

جوادی به ویژگی‌های تصویری نهفته در راه‌آهن ایران اشاره کرد و گفت: در طول جای جای این کشور که خط راه آهن جود دارد با جاذبه‌های متفاوتی روبرو می‌شویم که آن طور که باید به تصویر کشیده نشده‌است. در سفر اخیری که با یک گروه از عکاسان اروپایی به مناطق ایران داشتم، مشاهده کردم که راه آهن ایران خیلی پتانسیل برای عکاسی دارد و سعی دارم تا مجموعه‌ای تلفیقی از طبیعت و راه‌آهن را کار کنم و در آینده نمایشگاهی داشته باشم.

وی ادامه داد: راه‌آهن ایران یکی از زیباترین مسیر های ریلی دنیاست و ظرفیت کم‌نظیری برای عکاسی دارد. ایران به دلیل وسعت زیادی که دارد دارای تنوع شرایط آب و هوایی، پوشش‌های گیاهی مختلف و اقلیم‌های متفاوت است.

راه‌آهن ایران با گذر از کوهستان‌های مرتفع ، دشت‌های زیبا ، بیابان‌ها، جنگل‌های انبوه و هم جواری با رودخانه‌های خروشان، ظرفیت کم‌نظیری برای عکاسی دارد.

1395121611381925610190924

برگزیده دورۀ اول جشنوارۀ راه‌آهن با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند کمک شایانی هم به هنرمندان و هم به راه‌آهن کند، بیان داشت: بدون شک این جشنواره باید خیلی زودتر از این‌ها برگزار می‌شد و الان که برگزار شده است باید کمک کنیم تا هر چه بهتر کار خود را ادامه دهد. قطعاً هم برای جامعۀ هنری و هم برای راه‌آهن می تواند مفید باشد.

وی به حضور خود در این جشنواره با یک مجموعه عکس اشاره کرد و گفت: قطعاً دیده شدن آثارم توسط هیئت‌داورانی چون سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری و حیدر رضایی که جزو شناخته‌شده‌‌ترین افراد این حرفه هستند برای من مهم است و از سویی حضور این داوران کار را برای همۀ هنرمندان شرکت کننده، سخت می کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.