| کد خبر: 156888 |

اختصاص اعتبار ویژه در بودجه ۹۷ برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، پیش‌بینی ردیف بودجه برای تامین منابع مالی شهرداری‌ها را تنها راهکار توسعه خطوط حمل و نقل شهری در جهت رفع ترافیک و آلودگی هوا به عنوان معضلات اصلی پایتخت دانست.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، پیش‌بینی ردیف بودجه برای تامین منابع مالی شهرداری‌ها را تنها راهکار توسعه خطوط حمل و نقل شهری در جهت رفع ترافیک و آلودگی هوا به عنوان معضلات اصلی پایتخت دانست.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش نسبت به اظهارنظر مدیرعامل مترو مبنی بر اینکه تکمیل سیستم ایمنی خطوط قطار شهری اولویت اصلی مدیریت شهری است گفت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و ترافیک باید تکمیل سیستم ایمنی خطوط قطار شهری در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار بگیرد و امکانات بیشتری نیز به این بخش تخصیص داده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در برخی خطوط متروهای پایتخت که موجب کاهش استقبال شهروندان برای استفاده از قطار شهری می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون خط چهار مترو که دارای ازدحام زیادی است نیاز به افزایش تعداد قطارها یا کاهش فاصله زمان حرکت آنها دارد، چراکه توجه به این مهم موجب افزایش استقبال مردم از وسایل نقلیه عمومی به ویژه متروها شده که نقش موثری در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری خواهد داشت.

وی به عنوان یکی از متقاضیان استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل شهری با اشاره به مشکلاتی که روزانه تجربه می‌کند، تصریح کرد: کمبود وسایل نقلیه عمومی باعث می‌شود، فضای داخلی آنها با ازدحام مواجه شده و این از جمله عواملی است که میزان رغبت افراد برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی را افزایش می‌دهد و در پی آن تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر افزایش می‌یابد.

نماینده مردم در مجلس دهم، در ادامه از تاکید بر ضرورت توسعه خطوط و وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش معضل آلودگی هوا و حجم ترافیک به عنوان موضوعاتی که به طور مکرر در جلسات مجمع امید متشکل از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر به عنوان اولویت‌های اصلی پایتخت مطرح می‌شود، یاد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تصریح کرد: هم‌اکنون شورای شهر و شهرداری باید ساماندهی خطوط و وسایل حمل و نقل شهری را چه از نظر افزایش تعداد و چه تجهیز سایر خودروهای عمومی که در سطح شهر تردد می‌کنند، در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و بخشی از منابعی که در اختیار دارند را در این مسیر هزینه کنند، ضمن اینکه ازطریق تعامل با سایر بخش‌ها بودجه مناسبی را به این بخش اختصاص دهند، از سوی دیگر باید در بودجه 97 نیز ردیف بودجه‌ای برای کمک به شهرداری‌ها در جهت رفع معضلات شهری و بهبود وضعیت وسایل نقلیه عمومی در راستای تحقق حقوق شهروندی درنظر گرفته شود

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.