| کد خبر: 156520 |

◄ تصاویر/ وسایل عجیب حمل‌و‌نقل؛ از کوکوتاکسی کوبایی تا موتور ریکشای تایلندی

پیش از شیوع و گسترش اشکال کنونی وسایل نقلیه در جهان، روش‌هایی برای حمل‌ونقل عمومی و خصوصی رواج داشت که در حال حاضر کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

تین نیوز

پیش از گسترش اشکال کنونی وسایل نقلیه در جهان، روش‌هایی برای حمل‌ونقل عمومی و خصوصی رواج داشت که در حال حاضر کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. این سیستم‌های حمل‌و‌نقل در تمام دنیا متناسب با جغرافیای منطقه، فرهنگ وآداب ورسوم مردم، ابتکار کاربران و مخترعان آنها و عوامل دیگر متغیر بوده است. گاه زیبا و راحت، گاهی هم کاملاً بدوی و برای راننده آن سخت و ظاقت‌فرسا است.

به چند نمونه از روش‌های حمل‌ونقل اشاره می‌کنیم:

 فرشته‌های یخی  (Ice Angles) در آمریکا

در سواحل ایالت ویسکانسین آمریکا، حدود ۲۱ جزیره کوچک وجود دارد. جمعیت ساکن در این جزایر بسیار کم است. معمولاً جا‌به‌جایی بین این جزایر کار دشواری نیست، اما در زمستان و اوقاتی که آب اطراف جزیره یخ می‌زند مردم این جزایر برای جا‌به‌جایی از این وسیله استفاده می کنند. این وسیله حمل‌و‌نقل عجیب به کمک فن‌های بزرگ روی یخ سر می‌خورد و مردم را به مقصدشان در جزایر اطراف می رساند

index

 

 توک توکز در تایلند  Tuk-Tuks

توک توکز یا موتورهای ریکشا در تایلند استفاده می شوند. تایلندی ها از این موتورها به عنوان تاکسی استفاده می کنند. تایلندی‌ها این موتورهای سه‌چرخ را با صندلی و سقف توسعه داده‌اند . در دهه 40 و اوایل دهه 50 شمسی درایران- تهران نیز ازاین تیپ موتورها در حمل ونقل مسافر و بار به‌خصوص در اطراف بازار تهران استفاده می‌شد.

 

Blog-6-China-Through-My-Eyes

tuk-tuks

 

ایتالیا با گوندولا Gondola

ونیز شهری است روی آب و مردم این شهر گاهی برای جابه‌جایی به قایق نیاز دارند. البته این روزها گاندولاها بیش‌تر به وسیله‌ای تفریحی برای توریست‌ها تبدیل شده است. حمل‌و‌نقل عجیبی که قایق‌رانانی با لباس‌های یک‌شکل آنها را هدایت می‌کنند.

gondola

GondolaRides

کوکوتاکسی در کوبا Coco Taxi

اگر به وسایل نقلیه عجیب و غریب علاقه دارید به هاوانا، پایتخت کوبا، سفر کنید. آنها هنوز از اتومبیل‌های قدیمی آمریکایی استفاده می کنند. در این شهر اتوبوس‌هایی با اتاقک پهن و بزرگ به نام Camel bus  دیده می‌شود. کوکوتاکسی‌ها هم که وسایلی کوچک و شبیه نارگیل توخالی هستند، برخلاف ظاهرشان تند و تیزند. کوکوتاکسی‌های زردرنگ برای گردشگران و کوکوتاکسی های سیاه و سفید برای افراد محلی استفاده می شود.

cocotaxi  3

cocotaxi

ریکشا درژاپن  Rickshaws

ریکشا وسیله‌ای دو چرخ است که دوپای انسانی به جای دوچرخ دیگر آن را حرکت می دهد. ریکشاها به خاطر عدم رفاه رانندگان آن در بسیاری از مناطق دنیا غیرقانونی شده‌اند، اما از این وسیله عجیب هنوز هم در منطقه آساکوسای توکیو به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می شود. ریکشا دراصل نام دیگر ارابه‎‌های حمل با کشش نیروی انسانی است که در گذشته چرخ‌های آن چوبی بوده و تا پیش از دهه 60 شمسی در ایران از آن برای حمل بار در مسیرهای کوتاه استفاده می‌شده است.

Rikshaws

Rikshaws 2

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.