| کد خبر: 155966 |

طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: به مناسبت یادبود قربانیان سوانح رانندگی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی ‏اجرا می‌شود.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، علی زندی‌فر در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها اظهار داشت: به مناسبت یادبود قربانیان سوانح رانندگی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی افزود: مقوله ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به‌عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است که این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: این طرح امسال در دو بخش آموزشی و نصب فیزیکی تجهیزات ایمنی که شامل سرعت‌کاه، خط‌ ‌نوشته، نصب چراغ چشمک‌زن و تابلواجرا می‌شود، در بخش آموزشی 25 مدرسه و در بخش نصب فیزیکی تجهیزات ایمنی 10 مدرسهرا در برنامه داریم.

زندی‌فر بیان کرد: در طرح امسال دو هزار و 500 دانش‌آموز، قوانین عبور و مرور و نکات ایمنی هنگام عبور از جاده‌ها و خیابان را فرا می‌گیرند و به دانش‌آموزان جزوه و وسایل کمک آموزشی با مضامین ایمنی و ترافیک اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک دانش آموزان به‌سبب ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده‌ای نیستند، بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آنها با استفاده از ابزارهای مختلف وهمچنین ایمن‌سازی مسیر تردد به مدارس حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: در نتیجه اجرای این طرح در چند سال اخیر، آمار تلفات عابران پیاده دانش‌آموز درحال رسیدن به عدد صفر است.

زندی‌فر اضافه کرد: در دومین روز از ایام یادبود قربانیان سوانح رانندگی، زنگ ایمنی در مدرسه ستایش روستای ‏معصومیه درقالب نمایش طنز و به صورت عملی در پارک ترافیک سیار انجام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.