| کد خبر: 154728 |

شاهد عینی زلزله کرمانشاه:

◄ مردم سرپل ذهاب به پتو و آب نیاز دارند/ احتمال مرگ ده نفر از مردم کرمانشاه در بافت سنتی شهر

هوای کرمانشاه از شب گذشته به شدت سرد شده است و در تماس تلفنی با یکی از دوستان خانوادگی خود که ساکن سرپل ذهاب هستند گزارش‌های نگران کننده‌ای دریافت کردم.

تین نیوز

یکی از ساکنان محله نوبهار کرمانشاه گفت: مردم  سرپل ذهاب در هوای سرد هم اینک در چادرها اسکان داده شده اند و به پتو و مواد خوراکی نیازمند هستند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز پریسا طهموری از ساکنان محلهٔ نوبهار کرمانشاه به‌عنوان یک شاهد عینی از وقوع زلزله 7 ریشتری در کرمانشاه گزارشی از آخرین وضعیت ساختمان‌ها، محلات و مردم زلزله استان گزارش کرد.

وی گفت: اگرچه برای بیشتر ساختمان‌های شهر کرمانشاه مشکل جدی‌ای رخ نداده است و تخریب‌ها خیلی شدید نیست بااین‌حال شدت وقوع زلزله تا جایی بود که ساکنان واحدهای دوم و سوم آپارتمان شخصی ما با شکستگی شیشه ها و لوازم خانهٔ خود مواجه بودند. ضمن اینکه دیوار اتاق پذیرایی ما که در طبقهٔ اول ساکن هستیم ترک برداشته است.

طهموری با بیان اینکه تا ساعت‌ها پس از وقوع زلزله با قطعی برق روبرو بودیم و آنتن موبایل‌ها قطع بود ادامه داد: این درحالی است که در بافت سنتی شهر کرمانشاه که شاهد وجود خانه‌های قدیمی با ایمنی پایین‌تری هستیم ظاهراً آسیب‌های جدی وارد شده است. مقامات استانی هم از فوت ده کرمانشاهی خبر می‌دهند که احتمالاً مربوط به ساکنان بافت سنتی هستند.

طهموری هم چنین از وضعیت مردم سر پل ذهاب خبر داد و گفت: هوای کرمانشاه از شب گذشته به شدت سرد شده است و در تماس تلفنی با یکی از دوستان خانوادگی خود که ساکن سرپل ذهاب هستند گزارش‌های نگران کننده‌ای دریافت کردم.

به گفتهٔ این شاهد عینی مردم در هوای سرد هم اینک در چادرها اسکان داده شدنده اند به پتو و مواد خوراکی نیازمند هستند.

وی گفت: دوست من از تشنگی و سردی هوا گله داشت و می‌گفت تاکنون هیچ مواد خوراکی به ما نرسیده است.

طهموری خبر داد که هم‌اینک مردم کرمانشاه به‌طور خودجوش در حال کمک‌رسانی به مردم سرپل ذهاب و روستا هستند و گفت:از طرفی وقوع پی لرزه ها در برخی ساعات کاملا محسوس است و نگرانی ما را بیشتر میکند. امیدواریم مسئولان مربوطه با اطلاع رسانی به موقع و کمک های خود از اسیب های بیشتر جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.