| کد خبر: 151517 |

گرد و غبار فقط امروز میهمان بندرعباسی‌هاست

مدیرکل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه شعاع دید افقی در مرکز استان به زیر هزار متر کاهش یافت گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته شدت و اوج این گرد و غبار در صبح پنج شنبه است و انتظار است تا ساعات شب از شدت آن کاسته شود.

تین نیوز

مدیرکل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه شعاع دید افقی در مرکز استان به زیر هزار متر کاهش یافت گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته شدت و اوج این گرد و غبار در صبح پنج شنبه است و انتظار است تا ساعات شب از شدت آن کاسته شود.

به گزارش تین نیوز، سعید رنجبر دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس ، با بیان اینکه دلیل گرد و غبار شدید امروز به ویژه در مرکز استان به دلیل وزش بادهای شمال شرقی (در گویش محلی نعشی) است، اظهار داشت: زمانی که سامانه‌های پرفشار به وجود آمده با منشا سیبری از سمت شمال کشور فعال می‌شوند این باد شروع به وزیدن می‌کند که تبعات آن به دلیل گذر از کویر و بیابان‌ها به صورت ریزگرد و گرد و غبار محلی در استان‌های همانند هرمزگان محسوس است.

وی با بیان اینکه اکنون شعاع دید در مرکز هرمزگان به زیر هزار متر رسیده است، افزود: این کاهش شعاع دید به معنای ایجاد محدودیت برای خطوط پروازی نیز هست.

مدیر کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه در گزارش‌های روزانه این گرد و غبار برای شهرستان‌های بندرعباس، میناب و بشاگرد و قسمت‌های شرقی استان پیش بینی شده بود، اضافه کرد: اوج این گرد و غبار مربوط به ساعات اولیه امروز (پنج‌شنبه) است و طبق پیش‌بینی‌ها هر چه جلوتر می‌رویم از کاهش گرد و غبار کاسته می‌شود چرا که منشا آن محلی و از مناطق خشک‌تر استان است.

وی یادآور شد: این گرد و غبار از جای دوری نیامده پس در همین راستا که در ساعات شب از غلظت آن کاسته و سپس طی فردا جمعه ضعیف و روز شنبه کاملا از بین می‌رود.

به گزارش تسنیم در تماس‌های واصله با بخش‌های مربوطه در بنادر و دریانوردی هرمزگان گفته شده در پی بروز گردوغبار و وزش باد، بنادر مسافری بندرعباس، قشم و هرمز از صبح امروز تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.