| کد خبر: 151222 |

مراسم روز جهانی استاندارد/3

◄ تمام کالاها و خدمات مشمول استاندارد می‌شوند

در چهار سال اول دولت تدبیر و امید قدم های خوبی در بخش استاندارد برداشته شد و حرکت پرشتابی را به جلو شروع کردیم.

تین نیوز

در ادامه مراسم روز جهانی استاندارد  که امسال با شعار استاندارد شهرها را هوشمندتر می‌کند در حال برگزاری است، وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این‌که «استاندارد در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و توجه به آن زمینه های رشد و توسعه را فراهم می کند»، گفت: در چهار سال اول دولت تدبیر و امید قدم های خوبی در بخش استاندارد برداشته شد و حرکت پرشتابی را به جلو شروع کردیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز از محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، محمد شریعتمداری در همایش روز ملی استاندارد  با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب و بند ۲۴ این ابلاغیه مبنی بر ترویج استاندارد به همه کالاها و خدمات افزود: تا رسیدن به این جایگاه فاصله داریم. استاندارد، حداقل مطلوبیت است و انتظار دولت این است که همه کالاها و خدمات مشمول استاندارد شوند.

وزیر صنعت معدن  و تجارت با یادآوری آغاز بررسی استاندارد در مورد  کالاهایی که عدم رعایت استاندارد در آنها موجب زیان مصرف‌کننده می‌شود، ادامه داد: به تدریج استاندارد اجباری را به همه تولیدات و محصولات تسری خواهیم داد تا این مهم در کشور به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

شریعتمداری تصریح کرد: با این حال همه بنگاه‌ها می توانند از خدمات استاندارد برای دستیابی به بازارهای جهانی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این‌که استاندارد برای تولیدکننده صرفاً   هزینه کردن نیست و نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت برای ورود به بازارهای جهانی است، افزود: حمایت از اشتغال و تولید در اولویت دولت قرار دارد، اما در برخی از کالاها و خدمات رعایت استاندارد ضروری بوده و ایمنی مردم از اشتغال و تولید اهمیت بیشتری دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که «تولیدکننده‌ها مکلف به رعایت استاندارد هستند » اظهار کرد: برخی تولیدکننده‌ها مانند خودروسازان که کالای عمومی تولید می‌کنند قدم‌های مثبتی در این راه برداشته‌اند اما کافی نیست.

شریعتمداری در بخش دیگیری از سحنان خود به اهمیت رعایت استاندارد در صنایع غذایی اشاره کرده و یادآور شد: در این صنعت به صادرات خوبی رسیده‌ایم اما هنوز برخی تولیدات غذایی ما از استاندارد مطلوبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به ورود سازمان ملی استاندارد به مبحث رعایت استاندارد در جایگاه های CNG یاد آور شد: در طول گزارشات سازمان ملی استاندارد 130 واحد CNG تعطیل شد و هنوز هم تعدادی از آنها تعطیل هستند چرا که رعایت استانداردها رابظه مستقیم با سلامت مردم دارد که دولت به‌راحتی از آن نخواهد گذشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.