| کد خبر: 149072 |

از سوی نظام بانکی پرداخت شد

◄ 27 میلیارد تومان برای نجات«هپکو» و «آذرآب»

این رقم با دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی و تاکید رئیس‌جمهور و از محل منابع دو بانک «ملی ایران» و «تجارت» پرداخت شده است.

تین نیوز

 با هدف رفع مشکلات کارگرى شرکت‌هاى «آذرآب» و «هپکو»، 20 میلیارد تومان براى شرکت «آذرآب» و 7 میلیارد تومان براى شرکت «هپکو» اختصاص یافت. این رقم با دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی و تاکید رئیس‌جمهور و از محل منابع دو بانک «ملی ایران» و «تجارت» پرداخت شده است.

بنا بر خبری که وب‌سایت «شادا» متعلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر کرده، 27 میلیارد تومان مبلغ واریزی به حساب دو شرکت «هپکو» و «آذرآب» پس از اعتراض کارگران این دو شرکت به دلیل  «پرداخت نشدن مطالبات و حق بیمه کارگران» اختصاص یافته است.

شرکت «هپکو»، به عنوان تنها کارخانه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی در ایران و خاورمیانه، از سال 1353 در اراک فعالیت می‌کند؛ در ابتدای کار این شرکت قراردادهایی برای مونتاژ ماشین‌آلات کشورهای ژاپن، آمریکا، فنلاند و فرانسه بسته شد؛ در سال 1363 نیز  طرح توسعه هپکو با همکاری شرکت لیبهر آلمان و مجموعه‌ای از مدرن‌ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی سه هزار  دستگاه آغاز شد. با این همه رکود فراگیر در پروژه‌های عمرانی موجب زیان‌ده شدن کسب‌وکار این شرکت قدیمی نیز شده است. تا این‌که در آخرین اعتراض‌ها، کارگران این شرکت نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود از ابتدای سال، معترض بودند. بیش‌تر معترضان نیز، خواستار تغییر مدیریت این شرکت از خصوصی به دولتی بودند.

شرکت «آذرآب» نیز یک هلدینگ ساخت‌وساز است که در زمینه احداث پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت نیز در اراک مستقر است و سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران معامله می شود.

بر اساس آن‌چه وب سایت «شاتا» متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده،  شهرداری های کشور ملزم به خرید ماشین‌آلات خود از «هپکو» شده اند و وزارت راه‌وشهرسازی نیز باید سه هزار دستگاه مورد نیاز خود را از این شرکت بخرد. همچنین واردات ماشین آلات مشابه با «هپکو» ممنوع خواهد شد. ضمن این‌که هیئت‌مدیره کنونی «هپکو» برکنار شده و کار اداره این شرکت با هیئت‌مدیره جدیدی از سر گرفته می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز به نقل از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: «کارگران (آذرآب و هپکو)  از این‌که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند به شدت دلخور بودند. بنده همه گلایه‌های کارگران را به جان خریدم و از همه آن‌ها بابت این موضوع معذرت‌خواهی کرده و بر حفظ ارامش و نظم و حرمت افراد خصوصاً کارگران در سراسر کشور تاکید کردم. این موضوع سبب شد تا تصمیماتی نیز در این خصوص اتخاذ کنیم و امیدوارم با تصمیمات جدیدی که اتخاذ شده بعد از این دیگر شاهد دخالت‌های امنیتی از این نوع در محیط‌های کارگری  نباشیم و موضوعات را از طریق و مسیر صحیح آن حل و فصل کنیم.»

 

»

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.