| کد خبر: 148989 |

فقدان استراتژی مدون صنعتی در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی مدون در بخش صنعت وجود ندارد،گفت:نمی توان برای صنایع مختلف یک نسخه استراتژی صنعتی تعریف کرد.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، محمود بهمنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص وضعیت استراتژی صنعتی در کشور گفت:باید پذیرفت که در کشور تاکنون استراتژی مدون در بخش صنعت وجود نداشته است، بنابراین باید با لحاظ تمامی جوانب اقتصادی، استراتژی مدون اقتصادی در کشور طراحی کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی توان برای صنایع مختلف یک نسخه استراتژی صنعتی تعریف کرد چرا که هر صنعت شرایط خاص و ملاحظات خود را دارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ، افزود:باید مشخص شود به چه دلیل با وجود اعلام رشد اقتصادی در کشور، میزان اشتغالزایی با رشد روبرو نشده است.

تحول در جذب نیروی کار در گرو تحول در صنایع کاربر

بهمنی در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ادامه داد:فقدان استراتژی مدون یکی از دلایل آمار بالای بیکاری در کشور است بطور مثال سرمایه گذاری هدفمند و اصولی در صنایعی مانند صنعت نساجی تاثیر قابل توجهی در اشتغالزایی دارد.

وی با اینکه با توجه به جمعیت بالای بیکاران در کشور، لزوم رشد اشتغالزایی موضوع بسیار مهم و بدیهی است، افزود:باید تمرکز دربخش صنعت روی تقویت صنایع اصطلاحا کاربر باشد تا تحولی در جذب نیروی کار ایجاد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در شرایط فعلی موضوع اولویت بندی در بحث سرمایه گذاری در بخش صنایع مختلف نکته بسیار مهمی است./

پایان پیام

منبع: سايت خبری مرکز پژوهش های مجلس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.