| کد خبر: 145903 |

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

دنبال محدود کردن واردات از چین هستیم

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با بیان اینکه دنبال محدود کردن واردات از چین هستیم، گفت: بارها مشکلات اقتصادی کشور را به روحانی گوشزد کرده‌‌ایم.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با بیان اینکه دنبال محدود کردن واردات از چین هستیم، گفت: بارها مشکلات اقتصادی کشور را به روحانی گوشزد کرده‌‌ایم.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران درباره وضع روابط ایران و چین اظهار کرد: روابط با چین محدود شده و توقعی که از روابط با چین داریم، انجام نشده است و رضایت آن‌ها هم از طرف ما کامل نیست و ناراحت هستند.

وی ادامه داد: سه میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه چینی‌ها به ایران وارد شده است و انتظار داریم در سال 2017 این سرمایه‌گذاری‌ها به رقم پنج میلیارد دلار برسد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به اینکه 6 ماه از سال 2017 گذشته و آمار دقیقی نداریم که در این 6 ماه چقدر سرمایه‌گذاری از طریق چینی‌ها در داخل کشور انجام شده است، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری‌ها در آینده اعلام می‌شود.

واردات اشتغال نمی‌آورد

عسگراولادی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اشتغال می‌آورد، اضافه کرد: واردات اشتغال نمی‌آورد؛ بلکه معضل بیکاری را افزایش می‌دهد؛ صادرات اشتغال‌زاست و اگر واحدهای تولیدی ما در حوزه صادرات فعال شوند، اشتغال هم افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حال محدود کردن واردات از چین هستیم، تصریح کرد: به چینی‌ها می‌گوییم جای خرید و فروش کالاهای مصرفی در ایران و با سرمایه‌گذاران ایرانی سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند تا بتوانیم واحدهای تولیدی داخل را در حوزه صادرات نیز فعال کنیم و این امر به اشتغال‌زایی منجر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به اینکه نمی‌توانیم به‌طور قطعی بگوییم که صادرات ما به کشور چین چقدر اشتغال‌زا بوده است، اضافه کرد: کسی نمی‌تواند این آمار را ارائه دهد؛ مگر اینکه اداره کار با بررسی میزان صادرات واحدهای تولیدی، بتواند این آمار را به دست بیاورد.

تذکر به رئیس‌ دولت دوازدهم

عسگراولادی با بیان اینکه تذکر به رئیس‌جمهوری، تصریح کرد: باید حمایت ویژه‌ای از تولید ملی داشته باشیم تا بتوانیم اشتغال‌زایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم سیاست اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم، باید به تولید بها دهیم، اضافه کرد: متأسفانه سیاست‌های اقتصادی دولت خلاف جریان اقتصاد مقاومتی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به اینکه دولت مسیر واردات را گسترده کرده است، تصریح کرد: نفت را می‌فروشیم و پول آن را نمی‌دانیم باید چه کار کنیم و این سیاست‌ها با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

عسگراولادی با بیان اینکه نفت را باید از حوزه سرمایه‌گذاری‌های داخلی جدا کرد، افزود: باید هزینه‌های نفت را برای کارهای زیربنایی قرار دهیم تا از محل آن تولید و صادرات واحدهای داخلی را تقویت کنیم؛ زیرا این امر اشتغال‌زاست و با این کار در جریان اشتغال‌زایی موفق خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه اگر غیر از این برنامه‌ها رفتار کنیم مشکلات روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شود، افزود: با وضع کنونی، نتیجه‌ای در راستای رفع مشکلات و کمبودها عاید ما نخواهد شد.

بارها مشکلات اقتصادی کشور را به روحانی گوشزد کرده‌‌ایم

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به اینکه بارها مشکلات اقتصادی کشور را به روحانی گوشزد کرده‌ایم، تصریح کرد: دولت یازدهم در حوزه تولید ملی و اشتغال موفق نبوده است و امیدواریم بتوانند این مشکلات را در دولت دوازدهم برطرف کنند.

عسگراولادی با بیان اینکه در هر سال یک میلیون و 500 هزار جوان بین 22 تا 25 سال وارد جامعه می‌شوند، اضافه کرد: این جوانان شغل نیاز دارند و اگر تنها اشتغال را برای آن‌ها فراهم کنیم، می‌توانند سایر نیازهایشان را برآورده کنند.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی رئیس‌جمهوری در دولت دوازدهم باید اشتغال باشد، تصریح کرد: روزبه‌روز به معضل بیکاری در جامعه اضافه می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به اینکه اگر روحانی در 6 ماه دوم سال 96 و تا پایان سال 2017 نتواند حداقل یک میلیون شغل در این سال ایجاد کند، موفق نخواهد بود، اظهار کرد: عدم تحقق این شعار شکستی برای رئیس‌جمهوری به شمار می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.