| کد خبر: 143587 |

◄ جذب سرمایه‌گذار خارجی با الگوی وزارت راه

جذب سرمایه‌گذاری خارجی «کلید واژه» مورد تأکید رئیس‌جمهور دولت دوازدهم در سخنرانی روز گذشته وی در مجلس شورای اسلامی بود.

تین نیوز

جذب سرمایه‌گذاری خارجی «کلید واژه» مورد تأکید رئیس‌جمهور دولت دوازدهم در سخنرانی روزهای گذشته او در مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، روز گذشته (28 مردادماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به 16 نفر از 17  وزرا پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تشکیل کابینه دوازدهم رأی اعتماد دادند.

در همین رابطه حسن روحانی در سخنرانی روز گذشته خود در حمایت از لیست پیشنهادی وزرا، در بین نمایندگان مجلس بارها به جذب سرمایه‌گذاری خارجی توسط برخی از وزارتخانه‌ها تأکید کرد و گفت؛ من وزیرانی می‌خواهم که بتوانند در جذب سرمایه‌گذاری خارجی موفق عمل کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه من آخوندی را می‌خواهم که وقتی خواستیم هواپیما بخریم، هر روز نیاید به من بگوید پولش را از کجا بیاورم. وزیری می‌خواهم که بیاید بگوید، هواپیما می‌خرم، پول کشور را نیاز ندارم، قرارداد بزرگ می‌بندم، دنیا هم می‌آید اعتماد می‌کند، درست است که دنیا به مردم ایران اعتماد می‌کند، به دولت یازدهم اعتماد کرد اما وزیر در جای خودش نقش ارزشمندی دارد .

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی وزیر راهی می‌خواهیم که بتواند میلیاردها دلار سرمایه خارجی را بدون گرفتن تضمین از دولت وارد کشور کند. این موضوع نشان می‌دهد عباس آخوندی یکی از موفق‌ترین وزیران دولت یازدهم بوده که توانست با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه حمل‌ونقل به ویژه هوایی عملکرد نسبتاً موفقی داشته باشد و برنامه‌های آتی وی نشان از ادامه این روند دارد.

سخنان رئیس‌جمهور در میان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نشان از عزم جدی دولت دوازدهم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است تا توسعه کشور با استفاده از منابع خارجی و با تخصص دانش منابع انسانی ملی محقق شود.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی وزارت اقتصادی و امور دارایی بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا قبل از حل‌وفصل برنامه هسته‌ای کشور توسط دولت تدبیر و امید به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد که رقمی نزدیک به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۳، 3 میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۴ ، 2 میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است که این مبلغ در سال ۲۰۱۵ به 2 میلیارد و ۵۰ میلیون دلار  کاهش پیدا می‌کند. اما با حل مسئله هسته‌ای و به نتیجه رسیدن برجام درهای اقتصاد کشور به سوی جهانیان برای تعامل سازنده و همکاری‌های مشترک گشوده شد که فقط  در سال 1395 هیئت سرمایه‌گذاری خارجی 9 میلیارد و 175میلیون و 586 هزار دلار سرمایه‌گذاری مصوب در استان‌ها به تصویب رسانده است. در نتیجه با توجه به آمار ارائه شده، تاریخ اقتصاد کشور در جذب سرمایه گذار خارجی را می‌توان به 2 قسمت قبل و بعد از برجام تقسیم کرد. 

در این میان حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در میان هزاران نیروی جوان، متخصص و کارآمد نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی است در همین راستا لازم است دولت با حفظ ثبات سیاسی و اقتصادی دنیا را به سمت کشور بکشاند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.