| کد خبر: 143468 |

◄ احداث راه‌آهن قزوین – قم از پروژه‌های کلیدی است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن قزوین – قم از پروژه‌های بسیار ضروری و کلیدی استان قزوین است که در پی جذب اعتبار مورد نیاز آن از طریق فاینانس هستیم.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن قزوین – قم از پروژه‌های بسیار ضروری و کلیدی استان قزوین  است که در پی جذب اعتبار مورد نیاز آن از طریق فاینانس هستیم.

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در قزوین اظهار داشت: با توجه به قرارگرفتن استان قزوین در کریدور ارتباطی شمال، جنوب، غرب و صنعتی بودن استان قزوین، توسعه ریلی این استان می‌تواند نقش بسیار مهم وتاثیر گذاری در توسعه این استان و استان‌های همجوار ایفا کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌اندازی بندر خشک در برخی از شهرستان‌های استان قزوین می‌تواند در ترانزیت کالا و توسعه این بنادر بسیار موثر باشد در حالی که بسیاری از کالاها در استان قزوین با وسایل حمل‌‌ونقل جاده‌ای جابه‌جا شده و حمل‌ونقل ریلی می‌تواند به اقتصاد منطقه کمک کند.

وی گفت: در راستای تکمیل پروژه‌های ریلی استان قزوین پیگیری‌های مستمر به عمل آمده و جلسات متعددی نیز با وزیر راه و شهرسازی  برگزار و تصمیمات مساعدی در این راستا اتخاذ شده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد آغاز عملیات اجرایی دوخطه شدن راه آهن قزین – تهران و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در این مسیر عنوان کرد: این پروژه نیز مدت زیادی است که مصوب شده و هم‌اکنون در انتظار تأمین اعتبار است.

 وی افزود: در خصوص بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین – رشت گفت: این پروژه نیزتا پایان شهریور 97 به بهره‌برداری  خواهد رسید .

محمدی با اشاره به تاثیر گذاری خط ریلی قزوین –قم که تأثیر بسیار مهمی در ترانزیت کالا و توسعه استان ایفا می کند گفت:احداث راه‌آهن قزوین قم نیز یکی از پروژه‌های ریلی بسیار مهم استان قزوین است که فاز نخست مطالعات این پروژه انجام شده و به سرعت باید مطالعات آن تکمیل شود.

وی عنوان کرد: خط آهن قزوین به قم دارای توجیه اقتصادی فراوانی است، که سبب تقویت کریدور شرق به غرب شده، و درصدد هستیم تا از طریق  فایناس برای اجرای پروژه استفاده کنیم ودر این راستا جلساتی نیز با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی واستاندار قم برگزار شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای  اسلامی گفت: باتأکید جدی وزیر راه و شهرسازی امیدواریم با تأمین اعتبار لازم این پروژه نیز به سرعت اجرایی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.