| کد خبر: 142664 |

روحانی، وزیر علوم را از بین آذربایجانی‌ها معرفی کند

«به‌ عنوان عضو فراکسیون مناطق ترک‌نشین و آذری‌زبانان انتظار داریم آقای روحانی، وزیر علوم را از بین آذربایجانی‌ها معرفی کند.»

تین نیوز

«به‌ عنوان عضو فراکسیون مناطق ترک‌نشین و آذری‌زبانان انتظار داریم آقای روحانی، وزیر علوم را از بین آذربایجانی‌ها معرفی کند.»

«اصلاح‌طلبان بعد از معرفی وزرای پیشنهادی دیگر همچون گذشته صریح و آشکار اعلام‌ نظر نمی‌کنند. بیشتر به نظر می‌رسد می‌خواهند در صحنه عمل و در روز اخذ رای اعتماد، عزم و اراده خود را نشان دهند. شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس می‌گوید: «آقای روحانی باید در چینش کابینه خواست و نظر ۲۴ میلیون نفری را که به او رای دادند، در نظر می‌گرفت.»

گزیده گفت‌وگوی او با مثلث را با هم می‌خوانیم:

- به شخصه معتقدم آقای کرباسیان برای هدایت وزارت اقتصاد و دارایی فرد مناسبی است و بد نیست. آقای شریعتمداری نیز که برای تصدی وزارت صنعت، معدن، تجارت معرفی شد، ان‌شاءالله که رای اعتماد نیز می‌گیرد اما به‌ عنوان عضو فراکسیون مناطق ترک‌نشین و آذری‌زبانان انتظار داریم آقای روحانی، وزیر علوم را از بین آذربایجانی‌ها معرفی کند.

- قانون برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس رسید و هر کس وزیر اقتصاد و دارایی شود، باید مطابق قانون برنامه عمل کند.

- آقای نعمت‌زاده وزیر قوی‌ای بود چون قاطع تصمیم می‌گرفت و عمل می‌کرد ولی خیلی‌ها به سن و سال او ایراد می‌گرفتند و معتقد بودند نباید دیگر در کابینه باشد.

- ان‌شاءالله آقای نعمت‌زاده در جای دیگر به کشور خدمت خواهد کرد.

- آقای شریعتمداری را هم از زمانی که وزیر بازرگانی دولت آقای خاتمی بود، می‌شناسم. معتقدم او در کارش موفق می‌شود.

- به نظرم انتخاب آقای ‌بیطرف برای وزارت نیرو هم مناسب انجام شد.

- آقای شریعتمداری جزو وزرای اعتدالی متمایل به جریان اصلاح‌طلب است.

- من از رای و نگاه دیگر نمایندگان خبر ندارم ولی من خودم از نزدیک آقای جهرمی‌ را دیدم. جوانی است که می‌شود نمایندگان به او رای اعتماد بدهند.

- در بین وزرای پیشنهادی برخی اصلاح‌طلب و برخی اصولگرا هستند. در واقع بیشتر وزرا رویکرد اعتدالی دارند. بالاخره آقای روحانی باید ۲۴ میلیون رایی که پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان به او دادند را مد نظر داشته باشد.

- وزرای پیشنهادی اصولگرای معتدل و اصلاح‌طلب اعتدالی هستند.

- همیشه به رئیس‌جمهور توصیه داشتیم هوای ۲۴ میلیونی را که به او رای دادند، در معرفی اعضای کابینه داشته باشد.

- فعلا فراکسیون امید اظهار نظر رسمی نکرده است. برخی ممکن است حرف‌های شخصی خود را بزنند. همان‌ طور که گفتم قرار است در چند روز آینده جمع‌بندی نظرات را در فراکسیون امید داشته باشیم و بعد سخنگوی فراکسیون نظر نهایی مجموعه ما را اعلام می‌کند.

- خواسته ما این بود که از خانم‌ها نیز یک وزیر در کابینه باشد اما عملی نشد. حالا باید دید مجلس چه نظری می‌دهد. انشاءالله که درست شود.

- مسلما نمایندگان مجلس از بُعد نظارتی رصد می‌کنند. اگر وزیری خوب کار نکند تعارف ندارند و با او برخورد می‌کنند.

- بالاخره آقای رحمانی‌ فضلی را منتسب به آقای لاریجانی می‌دانند. آقای لاریجانی رئیس مجلس است و نمایندگان نیز برای خودشان استقلال رای دارند. شاید آقای لاریجانی توصیه‌ای درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی انجام دهد اما نمی‌تواند به نمایندگان بگوید به فلان وزیر رای اعتماد بدهید یا ندهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.