| کد خبر: 137061 |

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ به ۸.۵ میلیون تن

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز خرسندی از اینکه طی ۴ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه‌های حمل و نقلی سیستان و بلوچستان افتاده است گفت: ما همواره تلاش می‌کنیم تا بخشی از عقب‌ماندگی تاریخی استان سیستان و بلوچستان را در چهارچوب مباحث اقتصاد مقاومتی حل کرده و از این طریق از ظرفیت‌های بالای منطقه و بخش‌های مختلف بهره‌مند شویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه تمامی حوزه‌های حمل ونقلی در استان رشد خوبی داشته و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در تمامی بخش‌ها انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ به ۸.۵ میلیون تن گفت: از سویی دیگر تلاش داریم تا راه‌آهن استان را از چابهار به سمت زاهدان، زابل و بیرجند ادامه دهیم که خوشبختانه تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از احداث ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان طی ۴ سال اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر احداث هزار کیلومتر محور روستایی نیز در این منطقه در حال اجرا است که با توجه به گستردگی این منطقه و پراکندگی روستاها نیاز ساخت راه‌های روستایی در استان به شدت احساس می‌شود.

آخوندی در خصوص توسعه بخش حمل ونقل هوایی نیز در استان بیان کرد: خوشبختانه در این حوزه شاهد توسعه فرودگاه زاهدان، بازسازی فرودگاه ایرانشهر و همچنین صدور مجوز ساخت فرودگاه چابهار در این مدت بودیم که تلاش داریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت اقدامات پیمانکار برای پروژه مذکور را انجام دهیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه باید بتوانیم بخش‌های اقتصاد مقاومتی استان را در چهارچوب مباحث توسعه و تجارت منطقه‌ای ببینیم گفت: باید سعی کنیم تا پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را از سویی با افغانستان، پاکستان، شبه قاره هند و همچنین از سویی دیگر با اقیانوس هند و دریای عمان به صورت فرامنطقه‌ای پیش ببریم.

وی با تاکید بر تهیه برنامه ۵ ساله در حوزه‌های حمل ونقلی ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی برای استان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا ضمن تهیه این طرح دستور کار آن در جلسه بعدی اقتصاد مقاومتی استان که در شهریور ماه برگزار می‌شود به تصویب برسد.

آخوندی در پایان اظهار کرد: ما همواره تلاش می‌کنیم تا بخشی از عقب‌ماندگی تاریخی استان سیستان و بلوچستان را در چهارچوب مباحث اقتصاد مقاومتی حل کرده و از این طریق از ظرفیت‌های بالای منطقه و بخش‌های مختلف بهره‌مند شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.