| کد خبر: 135479 |

◄ چهار حوزه‌ای که باید در یک نظام یکپارچه طراحی شوند

چهار مبحث جمعیت و نیازهای جمعیتی، اشتغال و آمایش سرزمین سکونت، زیرساخت‌ها و نظام شهرسازی و جابجایی یا حمل ونقل و لجستیک همواره باید در یک نظام یکپارچه طراحی شوند.

تین نیوز

  چهار مبحث جمعیت و نیازهای جمعیتی، اشتغال و آمایش سرزمین سکونت، زیرساخت‌ها و نظام شهرسازی و جابه‌جایی یا حمل ونقل و لجستیک همواره باید در یک نظام یکپارچه طراحی شوند. 

 

به گزارش تین‌نیوز، این نظر یک کارشناس حمل‌ونقل و شهرسازی است که در توضیح این دیدگاه خود می‌گوید:توسعه پایدار در گرو معماری و کارکرد منطقی این چهار حوزه است.

 

ولی‌الله گل‌میرزایی در گفت‌وگو با تین‌نیوز همچنین تاکید می‌کند: در حال حاضر نظام شهرسازی کشور از الگو و منطق مناسبی تبعیت نمی‌کند وتحت سودجویی‌ها توسعه آن بیش از آنکه شاخص‌های اصلی یک شهر امن و پویا را داشته باشد هزینه‌های بزرگ اجتماعی نظیر ناامنی، آلودگی، اتلاف منابع مادی ومعنوی و...را رقم میزند.

 

وی می‌افزاید: همچنین کارکرد حمل‌ونقل در تمامی اشکالش از کارکرد اقتصادی و ایمنی و...برخوردار نیست و بسیاری از جابجایی‌ها در اشکال مختلف غیر منطقی و زیانبار هستند.

 

این کارشناس حمل‌ونقل و شهرسازی معتقد است برای حل این مشکلات در وهله اول نگاه یکپارچه و مستمر به چهار مقوله ذکر شده لازم است و در مرحله بعدی ایجاد اصلاحات در هفت محور.

 

گل‌میرزایی تاکید می‌کند: اصلاحات مورد نیاز باید در زمینه ارزش‌های محوری، سبک‌های مدیریتی، توسعه منابع انسانی، راهبردها، ساختارها، سیستم‌ها، طراحی وتامین مهارت‌های کلیدی و....انجام شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.