| کد خبر: 134620 |

◄ موفقیت انتزاع وزارت راه از مسکن در گرو حذف موازی‌کاری در دیگر وزارتخانه‌ها است

به شرطی وزارت جدید راه و ترابری موفق خواهد بود که تمام فعالیت‌های حمل‌ونقلی که در وزارتخانه‌های کشور، صنعت ، معدن و تجارت و… وجود دارد همگی به وزارت راه و ترابری (حمل و نقل ) سپرده شود.

تین نیوز

   یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است: باید مثل اکثریت قریب به اتفاق کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه، ما هم در اولین قدم درست و اصلاحی به استقبال وزارت حمل‌و‌نقل برویم تا این‌گونه نباشد که هر دستگاهی که به نوعی در امر حمل‌ونقل در کشور دخیل است بتواند بدون اطلاع و هماهنگی قبلی و تعریف شده با مسئول بلامنازع و پاسخگوی حمل‌و‌نقل، به این حریم ورود کند و تصمیمی را نسنجیده بر عوارضش، در شبکه و بخش حمل‌ونقل کشور به اجرا بگذارد. 

 

محمدرضا کامیاب تاکید کرد: با تشکیل چنین وزارتخانه‌ای ماموریت‌های موازی در بسیاری از وزارتخانه‌ها مثل وزارت کشور که حمل‌ونقل را عملا با تفکیک شهری از درون و برون شهری دوپاره کرده، وزارت صنعت معدن و تجارت که سیاستگذار ساخت و واردات ناوگان نو و دست دوم و ساخت ناوگان از رده خارج و دست چندم دنیا شده و ستادهای قاچاق و امداد و .... و مطالبِه‌گران و مزاحمان ریزه‌خوار بخش حمل‌ونقل شده، از بین می‌رود.

 

وی افزود:  تشکیل یک وزارتخانه حمل‌ونقل جلوی این‌همه بریز و بپاش بی مورد و مخرب را  در این صنعت راهگشا برای کشوری که به تایید دوست و دشمن بر سر چهار راه ثروت و سرمایه جهان است، می‌گیرد و به نقش شایسته و بی‌بدیل خود در دستیابی به حمل‌ونقلی روان، ایمن و اقتصادی برای توسعه بنیادی و پایدار کشور دست می‌یابد.

 

کامیاب خاطرنشان کرد: تنها در چنین صورتیست که تفکیک وظایف در بخش دولتی و خصوصی نیز به درستی محقق شده و انجمن‌ها و کانون‌ها نیز از شان و جایگاه قانونی و واقعی خود برای ایجاد تحول در بخش خصوصی و تعامل با بخش دولتی مسئول و پاسخگو برخوردار خواهند شد.

 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

در پیام این کاربر آمده است: به شرطی وزارت جدید راه و ترابری موفق خواهد بود که تمام واحدهای حمل‌ونقلی که در وزارتخانه‌های کشور، صنعت و معدن، بازرگانی و… وجود دارد همگی به وزارت راه و ترابری (حمل و نقل) سپرده شود.


وی افزوده است: همچنین لازم است واحدهای مهندسی و مدیریتی کشوری در بطن وزارت راه و ترابری جدید از جمله واحد مهندسی و مدیریت حمل بار جاده‌ای، واحد مهندسی و مدیریت حمل بار ریلی، واحد مهندسی و مدیریت حمل بار دریایی، واحد مهندسی و مدیریت حمل بار هوایی، واحد مهندسی و مدیریت حمل‌ونقل کالا و بار درون شهری تشکیل شود.

 

این کاربر تاکید کرده است: تشکیل واحد مهندسی و مدیریت حمل‌ونقل و جا‌به‌جایی مسافر هوایی، واحد مهندسی و مدیریت حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافر دریایی، واحد مهندسی و مدیریت حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافر جاده‌ای، واحد مهندسی و مدیریت حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافر ریلی، واحد مهندسی و مدیریت حمل‌ونقل مسافر درون شهری، واحد مهندسی و مدیریت حمل‌ونقل نظامی و لشکر کشی و واحد مهندسی زنجیره تامین و لجستیک و پشتیبانی نیز در وزارت راه و ترابری جدید نیز لازم است.

 

این کاربرخاطرنشان کرده است: شاید اگر ساختارها و عنوان‌ها مهندسی شود بخشی از مشکلات حل شود.

محمدرضا کامیاب

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.