| کد خبر: 134017 |

◄ موگرینی: امروز روز بسیار غم‌انگیزی است/ واکنش‌های بین‌المللی به حوادث تروریستی تهران

تین نیوز

واکنش‌های بین‌المللی به حوادث تروریستی امروز تهران همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین‌نیوز، در پی حوادث تروریستی امروز در تهران برخی از شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی نسبت به حوادث واکنش نشان دادند.

اخبار لحظه به لحظه از واکنش‌های جهانی به حوادث تروریستی امروز در تهران:

*پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ضمن همدردی با روحانی در پی حملات تروریستی تهران گفت: این حادثه تمایل مسکو و تهران را برای تقابل مشترک با تروریسم تشدید می‌کند

 

* فرانسه حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: ما به شدت حمله تروریستی که مجلس ایران و حرم رهبر فقید ایران را مورد اصابت قرار داد محکوم می‌کنیم.

 

 

*سوریه به شدت دو حمله تروریستی که ایران صبح امروز شاهد آن بود را محکوم کرد.

 

* امارات متحده عربی حملات تروریستی که جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد، محکوم کرد.

 

«ایلان گلدنبرگ»، رئیس سابق تیم ایران در وزارت دفاع دولت «باراک اوباما» نیز در پیامی در توییتر خود نوشت: «آمریکا باید حملات در ایران را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کند.»

 

* ترکیه حملات تروریستی در تهران پایتخت ایران را محکوم کرد.وزارت خارجه ترکیه  با صدور بیانیه ای حملات تروریستی در ایران را محکوم کرد.

 

* «حسین حاج حسن» وزیر صنعت لبنان  با محکومیت این حملات گفت: «آنچه در ایران رخ داد اقدام تروریستی بود و تروریسمی که سراسر جهان را در می نوردد، محصول اقدامات یکی از کشورهای عربی است.»

 

* «همام حمودی» عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی  (ره) را به شدت محکوم، و اعلام کرد «برخی به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه هستند.»

 

3.27- وزیر خارجه ایتالیا: حملات تهران نشان داد که نیازبه یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است 

 

2.57- لاوروف، وزیر خارجه روسیه: حملات تروریستی ایران که داعش آن‌ها را بر عهده گرفته است، نشان می‌دهد که تروریست‌ها آرام نمی‌گیرند

 

14.31- همدردی رییس پارلمان اروپایی با رییس مجلس و ملت ایران: من به نشانه همبستگی در کنار مردم و رئیس مجلس ایران ایستاده‌ام

 

photo_2017-06-07_14-20-37 (2)

 

14.25- وزارت خارجه ارمنستان در پیامی در توییتر این وزات خانه به نقل از «ادوارد نعلبندیان» وزیر خارجه این کشور رخدادهای تروریستی امروز تهران در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) را محکوم کرد. در این پیام وزیر خارجه با مردم ابراز همدردی کرده است.

 

14.20- ایران ترند اول توییتر جهانی شد. تهران در بین 10 ترند اول.

photo_2017-06-07_14-22-41

14.17- واکنش موگرینی به حملات تهران:امروز هم روزی بسیار غم‌انگیز است. اخبار حملات را به دقت دنبال می‌کنم. امروز با ظریف در تماس خواهم بود.

photo_2017-06-07_14-11-42

 

 

14.01- ریچارد هاس، رئیس اندیشکده "شورای روابط خارجی":  محکومیت تروریسم، اگر می‌خواهد قابل قبول باشد، نباید گزینشی باشد. باید [حمله] تهران را هم مانند [حملات] اروپا محکوم کرد.

photo_2017-06-07_13-55-57 (2)

 

این خبر تکمیل می‌شود...

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.