| کد خبر: 133949 |

شفاف‌سازی روحانی درباره سند ٢٠٣٠

روز گذشته اینستاگرام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، مجموعه تصاویری درباره «سند ٢٠٣٠» منتشر کرد. علاوه بر این مجموعه تصاویر که تحت عنوان «دروغ‌های بزرگ درباره سند ٢٠٣٠» منتشر شده، توضیحاتی هم ارائه شده است.

تین نیوز

روز گذشته اینستاگرام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، مجموعه تصاویری درباره «سند ٢٠٣٠» منتشر کرد. علاوه بر این مجموعه تصاویر که تحت عنوان «دروغ‌های بزرگ درباره سند ٢٠٣٠» منتشر شده، توضیحاتی هم ارائه شده است.

 

به گزارش روزنامه شرق، در ابتدای توضیحات آمده: «مدعی هستند دولت این سند را امضا کرده و الزامی است. در تصویب «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضا نشده و ایران نیز آن را امضا نکرده است. هرچند این سند توسط ۱۹۳ کشور از شرق و غرب با فرهنگ و عقاید مختلف، به تصویب رسیده ولی جنبه الزامی ندارد». در ادامه نوشته شده: «وزیر آموزش و پرورش وقت، «تحفظ رسمی» ایران درخصوص سند ۲۰۳۰ را در اجلاس پاریس (۱۳ آبان ۱۳۹۴) قرائت کرده که در دبیرخانه یونسکو نیز به ثبت رسیده است؛ ترجمه آن به این شرح است: جمهوری اسلامی ایران خود را به بخش‌هایی از «چارچوب اقدام برای آموزش ۲۰۳۰» که ممکن است به نوعی در تعارض با قوانین، مقررات و اولویت‌های ملی، باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی جامعه ایرانی، تفسیر و تعبیر شوند، متعهد نمی‌داند».

 

‌در ادامه آمده: «مدعی هستند دولت این سند را محرمانه تصویب کرده! مصوبه دولت شماره ۷۶۴۰۳/ت۵۲۹۱۳هـ مورخ  ٢٥/٦/١٣٩٥ که برای تشکیل کارگروه ملی است، در روزنامه رسمی منتشر شده و مانند سایر مصوبات، برای معاونت قوانین مجلس ارسال گردیده که ریاست مجلس طی نامه مورخ ١٧/٩/١٣٩٥، عدم مغایرت آن (و تعدادی دیگر از مصوبات دولت) با قوانین را اعلام کرده است». همچنین نوشته شده: «مدعی هستند این سند به طور مخفیانه به اجرا گذاشته شده است! کارگروهی به ریاست وزیر آموزش و پرورش، این سند را مورد بررسی قرار داده تا با سندهای بالادستی کشور و سایر مواردی که در مصوبه دولت تأکید شده مغایرتی نداشته و همچنین باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی‌مان در آن رعایت شده باشد.

 

این کارگروه فعلا «ویرایش۲» را تدوین کرده که نسخه نهایی نیست و برای اجرا ابلاغ نشده است. فریبکاران حتی به رهبری هم گزارش دروغ دادند و مدعی هستند دولت مصرانه به دنبال اجرای این سند است. کلیه اقدامات درخصوص سند ۲۰۳۰ با نظر رهبری و با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های ذی‌ربط در ۶ اردیبهشت ۹۶، متوقف شده است. یعنی ۱۱ روز پیش از رهنمودهای رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۷ اردیبهشت ۹۶. بررسی سند ۲۰۳۰ اکنون در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و چنانچه ملاحظاتی بر «ویرایش۲» کارگروه، مصوب گردد، در ویرایش نهایی اعمال خواهد شد». 

 

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.